Hızlı Konu Açma

Hızlı Konu Açmak için tıklayınız.

Son Mesajlar

Konulardaki Son Mesajlar

Reklam

Forumda Reklam Vermek İçin Bize Ulaşın

Call of Duty 4: Modern Warfare

Quatro

<marquee><b><span color="#FF0000">Do not break the
Fahri Üye
Katılım
28 Temmuz 2013
Mesajlar
391
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Call of Duty 4: Modern Warfare (kısaca CoD ve CoD4: MW olarak da bilinir), Infinity Ward tarafından geliştirilen ve Activison tarafından; PlayStation 3, Wii, Xbox 360 oyun konsolları ile Mac OS X ve Microsoft Windows işletim sistemleri için yayınlanan birinci şahıs nişancı türündeki video oyunu. Oyunun konsol ve Windows versiyonları Kasım 2007'de, Mac versiyonu 26 Eylül 2008'de, Modern Warfare - Reflex Edition adını taşıyan Wii versiyonu ise 10 Kasım 2009'da piyasaya sürüldü. Call of Duty serisinin ek paketler hariç 4. oyunu olan Modern Warfare, serinin önceki oyunları için ana tema olan II. Dünya Savaşı'nın aksine modern zamanlara göre kurgulandı. Yapım aşaması iki yıl süren oyunda, Infinity Ward'ın geliştirdiği IW engine adlı oyun motoru kullanıldı.

Oyunun hikayesi kurgusal bir yakın gelecekte geçmektedir. Orta Doğu'da bulunan ve ismi belirtilmeyen bir ülkede, radikal bir liderin ülke başkanını öldürerek askeri darbe içerisinde olması ile birlikte, Rusya'daki aşırı milliyetçi yapılanmalarla ortaya çıkan iç savaş şeklinde iki ayrı konu ele alınmaktadır. Orta Doğu, Azerbaycan, Rusya ve Ukrayna gibi çoklu mekanlarda düzenlenen hikaye seyrine, başta Amerika Birleşik Devletleri Deniz Piyade Kolordusu askeri ve İngiliz SAS komandosu olmak üzere çeşitli karakterlerin perspektifinden bakılmaktadır. Oyunun çok oyunculu kısmında ise çeşitli oyun modları ile oyuncunun ilerledikçe erişebileceği ek silahlar, silah edevatları ve kamuflaj tertiplerini içeren bir sistem bulunmaktadır.

Call of Duty 4: Modern Warfare, oyun incelemeleri derleme siteleri GameRankings ve Metacritic'ten %94 gibi bir ortalama aldı. Oynanabilirlik, çok oyunculu modlar ve hikaye yönünden olumlu yorumlar alırken, birinci şahıs nişancı türüne çok da fazla yenilik getirmediğinden olumsuz eleştiriler aldı. IGN tarafından Yılın En iyi Xbox 360 Oyunu dahil çeşitli oyun sitesi ve dergilerinden birçok ödül kazandı. 2007'nin en çok satan oyunlar listesinin birinci sırasında yer alan Modern Warfare, Mayıs 2009 itibariyle ise dünya genelinde 13 milyonluk satış rakamına ulaştı.

Senaryo bakımından Modern Warfare'in devamı niteliğindeki oyun Call of Duty: Modern Warfare 2 ise 10 Kasım 2009'da, tüm dünyada eş zamanlı olarak piyasaya sürüldü.
[h=2]Oynanış[/h]

Ayrıca bakınız: Call of Duty 4: Modern Warfare silahları listesi

Call of Duty 4: Modern Warfare, Call of Duty serisinin diğer oyunlarında olduğu gibi birinci şahıs nişancı türünde bir oyundur. Konu olarak serinin önceki oyunlarının aksine günümüze göre kurgulandığından[SUP][11][/SUP] M203 bomba atar, M4 Karabina, AN/PEQ-2 hedef imleci, gece görüş dürbünleri, MP5SD hafif makineli tüfek ve FGM-148 Javelin taşınabilir tanksavar füzesi gibi birçok yeni silah, teçhizat ve teknoloji oyundaki yerini almıştır.[SUP][12][/SUP] Aynı anda en fazla iki farklı silah taşıyabilen oyuncular, ölen askerlerin silahlarını kendilerininkiyle değiştirebilmektedir. El bombasının yanında duman, ses ve ışık bombalarından herhangi birinin taşınabilmesiyle birlikte; C-4, anti personel mayını ve bıçak gibi ek silahlar da kullanabilmektedir. Oyunda var olan silahlara bomba atar, susturucu ve çeşitli dürbünler eklenerek çeşitlilik sağlanmakta ve bu sayede silahlar kişiselleştirilebilmektedir.[SUP][12][/SUP]
Call of Duty 4, oynanış olarak serinin önceki oyunlarıyla benzerlik göstermektedir. Önceki oyunlarda olduğu gibi oyuncular, yapay zekânın kontrolündeki takım arkadaşlarıyla birlikte mücadele vermektedir. Dost askerler; görevlerinin bitirilmesinde, koruma ateşi açmada, düşmanları öldürmede ve giriş öncesi mekanları düşmandan temizlemede sık sık oyuncuya yardımcı olmaktadır.[SUP][12][/SUP]
Karakterler; ayakta, dizüstünde ve yüzükoyun yatarak olmak üzere üç duruş poziyonu alabilmektedir. Bu pozisyonların her biri karakterin hareketini, hedefi bulma oranını ve gizliliğini etkiler. Siper kullanılması; oyuncunun hem düşman ateşinden korunmasını, hem de ciddi bir darbe aldığında enerji seviyesinin tekrar düzeltmesini sağlamaktadır. Oyuncu herhangi bir darbe aldığında ekranın kenarları kırmızı renge dönüşmekte ve karakterin kalp atış sesleri duyulmaktadır. Oyunda herhangi bir zırh veya enerji seviyesini yükseltecek bir paket bulunmadığından iyileşmenin tek yolu düşman ateşinden korunmaktadır. Eğer karakter bir el bombasının menzilinde ise, ekranda el bombasının yerini gösteren ve bu sayede oyuncuya kaçma ya da bombayı yerden alıp düşmana fırlatma imkânı veren bir imleç belirmektedir.[SUP][12][/SUP]
[h=3]Tek oyuncu modu[/h]

Tek oyunculu modda oyuncular, değişik karakterlerin rolünde görevleri tamamlamaya çalışmaktadır. Karakterlerin kurguya dahil olmaları eş zamanlı bir şekilde gerçekleşmekte ve oyundaki olaylar birbiri ile örtüşmektedir. Bu bağlamda, görevler arasında oyuncunun bakış açısı, karakterden karaktere değişmektedir.[SUP][12][/SUP]
Birbirinden farklı 21 görevden oluşan tek oyunculu modda her bir görev birtakım hedeflerden meydana gelmektedir.[SUP][13][/SUP] Oyuncu; her bir hedefe, hedefin yönünü ve uzaklığını gösteren HUD yardımıyla ulaşmaktadır. Bazı hedefler, oyuncunun bir kontrol noktasında ulaşmasını gerektirirken; bazıları ise belirli bir yerdeki düşmanı tasfiye etmesini gerektirmektedir. Oyunun genelinde oyuncuya, herhangi bir etkileşimde bulunmanın mümkün olmadığı dost askeri birlikler eşlik etmektedir. Sık sık karşılaşılan ve düşman ile ilgili bilgiler içeren dizüstü bilgisayarların ele geçirilmesi sayesinde, oyuna ait ekstralar kullanılabilmektedir.[SUP][12][/SUP]
Jenerik sonrası, 4 SAS askerinden oluşan bir ekip ile teröristler tarafında kaçırılan bir uçaktaki çok önemli şahsı tazmin etmeyi ve uçak imha olmadan kaçmayı amaçlayan özel bir epilog görev oynanabilir duruma gelmektedir.[SUP][12][/SUP]
[h=3]Çok oyunculu[/h]





Oyunun çok oyunculu modlarından "Domination"'dan bir görünüm






Call of Duty 4, değişik haritalarda takım veya tek kişi esaslı çevrimiçi ve çevrimdışı (LAN) çok oyunculu modlara sahiptir. Her mod, kendine özgü strateji gerektiren görevlerden oluşmaktadır.[SUP][13][/SUP] Bir haritanın tamamlanması ise; herhangi bir takımın önceden belirlenen bir puana ulaşması ya da tahsis edilen zaman sona erdiğinde en çok puanı alan takımın kazanması ile gerçekleşmektedir. Süre dolduğunda takımların puanlarının eşit olması gibi isnistai durumlarda ise Ani Ölüm modu devreye girmektedir. Bu sayede oyunculardan herhangi biri vurulursa tekrar savaşa dahil edilmemekte, sağ kalan son adamın bulunduğu takım ya da hedefe ilk ulaşan takım galip gelmektedir.[SUP][12][/SUP]
Çevrimiçi çok kişilik oyuncu modunda, oyuncuların ilerleyişleri ve puanları, oyun içerisindeki bir sistem ile takip ve kayıt edilmektedir. Bu sistem sayesinde oyuncular, genel skorlarını, hedefi tutturma, galibiyet & mağlubiyet ve ölme & öldürme oranlarını dünya genelindeki diğer oyuncular ile karşılaştırma imkanına sahip olmaktadır.
Oyuncunun çok oyunculu moddaki performansı, tecrübe puanı olarak yansıtılmaktadır. Bu puanlar; diğer oyuncuları vurma, hedefleri tamamlama veya kazanan takımın üyesi olma gibi belirli aksiyonlar sonucu kazanılmaktadır. Oyuncular, tecrübe puanı kazandıkça üst seviyelere çıkıp rütbe atlamakta; bu sayede yeni silahlara, özelliklere ve oyun modlarına erişebilmektedir. Elde edilebilecek en yüksek seviye 55 olmakla birlikte, oyunun konsol versiyonunda yer alan "prestij" adındaki mod sayesinde elde edilen tüm silah ve özellikler karşılığında, 1. seviyeden başlayarak oyuna devam edilebilmektedir. 10 kez yapılabilen ve her seferinde fazladan değiştirilebilir silah sınıfı veren bu sistem oyuncuya toplamda 605 derece kazanma imkanı sunmaktadır.[SUP][14][/SUP] Prestij moduna girildiği takdirde oyuncunun; öldürdüğü adam sayısı, toplam oyun süresi gibi istatistikleri bu durumdan etkilenmemektedir.[SUP][15][/SUP]
Başlangıçta, her birinin kendi özelliklerine sahip olduğu beş çeşit silah sınıfı mevcuttur. Oyuncunun derecesi yükseldikçe yeni silahlar, özellikler ve ek parçalar kullanıma açılmakta, bu sayede oyuncu istediği şekilde silah sınıfı oluşturabilmektedir. Bu özelliğe binaen temel silah, tabanca ve özel el bombası çeşiti seçilebilmektedir. Ayrıca oyuncu, "perk" olarak adlandırılan özelliklerden de sınırlı sayıda olmak koşuluyla istediği kombinasyonları oluşturabilmektedir. Bu özellikler oyuncuya; daha etkili ateş etme, daha az darbe alma veya ölmeden önce bir bombayı aktif hale getirme gibi yetenekler kazandırmaktadır. Bununla birlikte aynı silahla öldürülen düşmanların sayısı belli bir seviyeye ulaştığında, silahlar için susturucu, bomba atar veya dürbün gibi çeşitli eklentiler de açılabilmektedir.[SUP][12][/SUP][SUP][13][/SUP]
Oyuncular, ölmeden öldürdükleri adam sayısına göre çeşitli ödüller kazanabilmektedir. Arka arkaya öldürülen üç adamın ardından insansız hava araçları yardımıyla keşif taraması yapabilmekte ve bu sayede düşmanların yerini tespit edebilmekte, beş adamın ardında hava saldırısı düzenleyebilmekte ve yedi adamın ardından ise saldırı helikopterleri çağırılabilmektedir.[SUP][12][/SUP][SUP][13][/SUP]
Çok oyunculu modda, çeşitli büyüklüklerde 20 farklı harita bulunmaktadır. Bu haritaların dördü indirilebilir içerik olarak satışa sunulmuş, "Winter Crash" adlı Noel temalı harita ise sadece PC versiyonu için 1,4 yamasıyla birlikte yayınlanmıştır.[SUP][16][/SUP]
[h=4]Oyun modları[/h]

Call of Duty 4, toplamda altı ana çok oyunculu mod içermektedir. "Team Deathmatch" modunda oyuncular iki takıma ayrılıp, düşmanları öldürmekte ve öldürülen düşmanlar neticesinde takım olarak puan elde eder. Belirlenen süre sonunda veya belirli bir puana ulaşan takım oyunu kazanır. Diğer bir mod "Domination"'da, haritanın stratejik noktalarına yerleştirilen bayraklar bulunmaktadır. Oyunun başında tarafsız olan bayrakların ele geçirilmesi esasına dayalıdır. Kazanan, öldürülen düşman sayısı ve ele geçirilen bayraklar sonucunda elde edilen puanlara göre belirlenir. Yine takım halinde oynanan "Search and Destroy" modunda, bir takım hücum, diğer takım ise savunma halindedir. Hücum yapan takım haritadaki iki alandan birine bomba kurmaya çalışırken, defans yapan takım da bu alanları korumaya çalışmaktadır. Eğer bomba kurulmuşsa, defans yapanlar bombayı etkisiz hale getirmek zorundadırlar. Diğer modların aksine ölen oyuncular, el boyunca yeniden oyuna dahil olamamaktadır.[SUP][12][/SUP]
"Sabotage" modu, haritanın ortasında bulunan bombanın, karşı takımın bulunduğu alana götürülmesi esasına dayanır. Bombayı taşıyan oyuncu silahını kullanabilmekte; fakat her daim düşman tarafından oyun haritasında görülebilmektedir. "Search and Destroy"'dan farklı olarak oyuncu öldüğünde oyuna tekrardan dahil olabilmektedir. "Headquarters" modunda ise oyuncuların amacı, haritanın rastgele yerine yerleştirilen bir dizüstü bilgisayar bulunmaktadır. Bilgisayarı ele geçiren takım, karşı takımdan korumakta; bilgisayarı elinde bulundurduğu her 5 saniyede bir takımına puan kazandırmaktadır. Bilgisayarı ele geçiren takımın üyeleri öldükten sonra yeniden oyuna giremezken, diğer takımda böyle bir şey söz konusu değildir. "Free-for-All" modunda ise her oyuncu kendi başınadır. Takımla oynanmayan tek mod olma özelliğini taşır.[SUP][12][/SUP]
HUD ve hedef imlecinin olmayıp, silah hasarının fazla ve dost askerlere ateşin mümkün olduğu "Hardcore" ve; hiçbir silah sınıfının olmadığı, daha hızlı koşma ve daha fazla zıplama imkanı veren "Old Scool" modları da bu altı modla kombine şekilde oynanabilmektedir.[SUP][12][/SUP]
[h=2]Özet[/h]


Uyarı: Yazının devamı, eserin konusu hakkında ayrıntılı bilgi içermektedir.


[h=3]Karakterler[/h]

Tek kişilik oyuncu modunda oyuncular, altı farklı karakteri kontrol etmektedir. Oyunun büyük bir bölümünde, Birleşik Krallık 22. SAS birliği askeri "Soap" MacTavish yer almaktadır.[SUP][11][/SUP] Bunun yanında oyuncular; Orta Doğu'daki Amerika Birleşik Devletleri Deniz Piyade Kolordusu 1. Keşif Güçleri'nde görevli Çavuş Paul Jackson'ı, oyunun Act 1 bölümünün 5 aşamasında kontrol edebilmektedir. Geçmişe dönük iki bölümde de, 22. SAS birliğinde görevli Yüzbaşı/Teğmen John Price da oynanabilen karakterler arasındadır. Oyunun açılış kısımlarında, isimsiz bir Orta Doğu ülkesinin devlet başkanı olan Yasir Al-Fulani, infaz edilmeden hemen önce oynanabilmektedir. Amerikan AC-130 saldırı uçağı görevinde, ısıya duyarlı TV operatörü olarak bulunan bir karakter oyunun sadece bir bölümünde, teröristler tarafından kaçırılan bir uçaktaki önemli bir şahsı kurtarma operasyonunda SAS anti-terörist timine bağlı bir asker ise sadece jenerik sonrası oynanabilen son bölümde oyuncuların kontrolü altındadır.[SUP][6][/SUP][SUP][11][/SUP]


  • [*=center]Çavuş John "Soap" MacTavish - Birleşik Krallık 22. SAS birliğine bağlı İskoç asker. MacTavish, Call of Duty: Modern Warfare 2 'de de oynanabilen karakterler arasında yer aldı.
    [*=center]Çavuş Paul Jackson - Amerika Birleşik Devletleri Deniz Piyade Kolordusu 1. Keşif Güçleri'ne bağlı ABD'li asker. Orta Doğu'da nükleer patlama sonucu düşen helikopterden sağ olarak kurtulmayı başaran Jackson, daha sonra radyasyonun etkisiyle hayatını kaybeder.
    [*=center]Yüzbaşı John Price - 22. SAS birliğinin lideri. Call of Duty ve Call of Duty 2 'de yer alan Yüzbaşı Price'ın torunudur. Eskiye dönük bir görevde oyuncular, teğmen rütbesindeki Price'ı kontrol edebilmektedir. Oyunun sonunda yaşayıp yaşamadığı belirsizliğini korusa da, serinin iki oyun sonrası Modern Warfare 2 'de yer aldı ve yaşadığı anlaşıldı.
    [*=center]Gaz - 22. SAS birliğine bağlı asker.Yüzbaşı Price'ın en sadık yardımcısıdır. Oyuncuya birçok bölümde eşlik etmektedir. Son bölümde tanker patlamasının etkisiyle bilincini kaybeden Gaz, Zakhaev'in yanına gelip silahını ateşlemesiyle ölür.
    [*=center]Kıdemli Çavuş Griggs - USMC 1. Keşif Güçleri askeri ve Jackson'ın ekibine bağlı destek topçusu. Oyunun sonlarına doğru düzenlenen SAS/USMC ortak operasyonuna katılan Griggs, daha sonra Soap'ın hayatını kurtarmaya çalışırken aşırı milliyetçiler tarafından öldürülür.
    [*=center]Teğmen Vasquez - USMC 1. Keşif Güçleri'ne bağlı asker ve Jackson'ın bulunduğu ekibin lideri. Orta Doğu'da patlayan bombanın etkisiyle düşen helikopterle birlikte yaşamını yitirmiştir.
    [*=center]Imran Zakhaev - Rus Aşırı Milliyetçi Parti'nin lideri ve oyunun başlıca kötü karakteri. Oyunun son bölümünde MacTavish tarafından öldürülür.
    [*=center]Khaled Al-Asad - Orta Doğu'daki darbecilerin lideri ve Imran Zakhaev yandaşı. Oyunun birçok kısmında aranan kötü karakter olan Al-Asad, Orta Doğu'daki nükleer bombanın patlaması sonucu bir süre Azerbaycan'da saklanır. Burada SAS ekiplerince yakalanır ve Captain Price tarafından öldürülür.
    [*=center]Victor Zakhaev - Imran Zakhaev'in oğlu. Yasir Al-Fulani, infaza götürülürken ona eşlik eder. Sonraları ise, evine baskın yapan SAS askerlerine teslim olmamak için intihar etmektedir.
    [*=center]Çavuş Kamarov - Yönetime sadık kalan Rus askerlerin lideri. Oyunun birçok kısmında SAS birlikleriyle ortak operasyonlara katılır. Son bölümde SAS ve USMC askerlerinden oluşan ekibe yardıma gelerek Soap'ın hayatını kurtarır.
    [*=center]Nikolai - Aşırı milliyetçilerin arasına sızan Rus muhbir.
    [*=center]Yüzbaşı MacMillan - Geçmişe dönük bölümde yer alan İskoç SAS komandosu. 15 yıl kadar önce Teğmen Price(yüzbaşı price)'la birlikte, Imran Zakhaev'e yapılan suikast girişiminde görev aldı.
    [*=center]Yasir Al-Fulani - Orta Doğu'da yer alan ve ismi belirtilmeyen ülkenin eski devlet başkanı. Oyunun açılış sahnesinde, başkente doğru yol alırken kontrol edilebilen Al-Fulani, daha sonra Al-Asad tarafından infaz edilir.
[h=3]Konusu[/h]

Oyun; açılış videosunun ardından gelen kısa bir eğitim turuyla başlar. Eğitim turunun ardından zorluk seviyesi seçilir; Çavuş John "Soap" MacTavish, Yüzbaşı Price, Gaz ve birkaç SAS komandosunun, Bering Denizi'ndeki Estonya bandıralı[SUP][17][/SUP] bir kargo gemisine sızıp, içeri girmesi ile hikayeye giriş yapılır. Düşman etkisiz hale getirildikten ve kargolardan birinin içerisindeki nükleer cihazın varlığı tespit edildikten sonra gemi, düşman MiG'leri tarafından saldırıya uğrar. Bunun üzerine ekibin, Rus aşırı milliyetçi gruplar ile Orta Doğu'daki asiler arasındaki ilişkiye ait kanıtlardan oluşan kargo beyannamesini de yanlarına alarak gemiyi terk etmesiyle bölüm tamamlanır.[SUP][13][/SUP]
Bu sırada, Sovyetler Birliği'ni yeniden kurmanın planlarını yapan aşırı milliyetçi Rus lider Imran Zakhaev, planlarının uluslararası kamuoyunda tepki uyandırmasının önüne geçmek amacıyla, Orta Doğu'da yer alan bir ülkedeki ayrılıkçı lider Khaled Al-Asad tarafından başlatılan askerî darbeye maddî yönden destek olur. Olayları öğrenen ABD ve İngiltere hükûmetleri, olayların önüne geçmek amacıyla her iki bölgede de eş zamanlı operasyonlar başlatır. Orta Doğu'daki ülkenin devlet başkanı Yasir Al-Fulani'nin televizyondan canlı olarak yayınlanan infazının ardından Al-Asad, ülke yönetiminin kontrolünü ele alır. Darbenin ardından SAS birlikleri, Rus milliyetçiler tarafından yakalanmış olan Nikolai kod adlı muhbiri kurtarmak için Kafkas Dağları'nda konuşlandırılır. Çavuş Kamarov öncülüğündeki Rus askeri kuvvetlerinin de desteği ile Nikolai kurtarılır. Devamında ise Nikolai, SAS ekiplerince Hamburg'a kaçırılırken, helikopter Sibirya'da düşürülür ve devreye Amerikan birlikleri girer. AC-130 uçağının ateş desteğiyle takım, güvenli bir şekilde bölgeden çıkarılır.
Al-Asad'ın darbesinden kısa bir süre sonra, Birleşik Devletler Deniz Piyade Kolordusu (USMC)'nun yerel bir limanı kontrol altına almasıyla Orta Doğu ülkesinin işgali başlar. Oyuncuların, USMC 1. Keşif Gücü'ne bağlı Çavuş Paul Jackson'ı kontrol ettiği bölümde; Teğmen Vasquez komutasındaki askeri birlik, ablukaya alınmış şehirde Al-Asad'ı bulmaya çalışır. Propaganda yayını yapmakta olan televizyon kanalının stüdyosuna baskın düzenlense de devrim lideri bulunamaz. Bunun üzerine birlik, etkisiz durumdaki bir M1 Abrams savaş tankını korumak ve anayola çıkışında ona eşlik etmek ile görevlendirilir. Görevin sonlarına doğru Birleşik Devletler Komuta Merkezi'nin talimatı uyarınca, şehrin yakınlarında Rus yapımı nükleer bir cihaz olduğu tespit edilir. Bunun üzerine Vasquez ve birliği, nükleer silahı etkisiz hale getirmek ve operasyonun son aşamasını da geçmek üzere helikopterler ile olay merkezine sevk edilir. Merkezî emir, kuvvetlerin ihtiyatlı bir şekilde bölgeyi terk etmesini gerektirmesine rağmen Vasquez'e bağlı birlik, düşman ateşi altındaki bir time yardım edip ayrılmak üzereyken, bu sefer de uçaksavarla düşürülen bir AH-1 Kobra'nın pilotunu kurtarmak için vakit kaybederler. Ekip, bu kurtarma operasyonunu da başarıyla tamamlayıp bölgeden uzaklaşmaktayken nükleer cihaz infilak eder. Patlama ile birlikte şehrin ise büyük bir kısmı yok olur, yaklaşık 30.000 Amerikan askeri ile bölgede yaşayan sivil halk ölür. Vasquez ve ekibinin bulunduğu helikopter de bombanın etkisiyle yere çakılır. Kazadan yalnızca çavuş Paul Jackson kurtulur fakat daha sonra radyasyon sonucu ölür.





Çernobil faciası sonrası boşaltılan Pripyat şehrinin oyundaki (üstte) ve gerçekteki (altta) görünümü.






Olayın ardından, Al-Asad'ın Amerikan işgalinden kısa bir süre önce ülkeyi terk ettiği ve Azerbaycan'da saklandığı tespit edilir. Yüzbaşı Price'ın liderliğndeki SAS birliği, daha önce Rusların elinden kurtarılan muhbir Nikolai'nin de yardımı ile Al-Asad'ın bulunduğu eve baskın yaparak Al-Asad'ı ele geçirir. Sorguya çekilen Al-Asad, nükleer bombayı Zakhaev'in tahsis ettiğini açıklamamakta direnir; fakat Al-Asad'ın telefonuna gelen çağrının ardından Yüzbaşı Price bombanın kimden geldiğini anlar ve Al-Asad'ı öldürür. Ardından Price'ın, Ukrayna'nın Pripyat şehrinde Zakhaev'e düzenlenen suikastte görev aldığı, geçmişe dönük bir görev başlar.
Yaklaşık 15 yıl önce, Çernobil reaktör kazası ve Sovyetler Birliği'nin dağılışının ardından oluşan çalkantılı dönemden yararlanan Zakhaev, nükleer silahları ele geçirir ve Sovyet Ordusu'na bağlı askerleri kendi tarafına çekerek aşırı milliyetçi bir parti kurar. 1996'da, Price, SAS'a bağlı İskoç Yüzbaşı MacMillan ile birlikte İngiliz Hükümeti tarafından Zakhaev'e suikast yapılması için görevlendirilir. İkili Pripyat'a gizlice sızar ve terk edilmiş bir otelde konumlanarak atış için uygun zamanı bekler. Zakhaev'e Barrett M82 markalı, 50 kalibrelik keskin nişancı tüfeğiyle ateş eden Price; hedefi tam olarak tutturamaz ve mermi, Zakhaev'in sol koluna isabet eder. Suikast girişiminden sağ kurtulan Zakhaev, sol kolunun tamamını kaybeder. Olayın ardından harekete geçen parti yandaşları, keskin nişancıları takibe başlar. Kaçış sırasında MacMillan bacağından yaralanır ve Price onu kaçış noktasına kadar taşır.
Tekrar günümüze dönüldüğünde ise; Yüzbaşı Price komutasındaki SAS komandoları, Al-Asad'ı yakaladıkları kasabaya Rus milliyetçiler tarafından düzenlenen karşı taaruzu, Amerikan Deniz Piyade Kolordusuna bağlı bir helikopterinin yakın hava desteği ile bertaraf etmeyi başarır. Takım, daha önce Orta Doğu'da Jackson ile beraber görev yapmış Başçavuş Griggs komutasındaki bir ekip tarafından kurtarılır. Bundan sonra, Yüzbaşı Price'ın emri altındaki SAS askeri birliği ve USMC'ye bağlı Başçavuş Griggs komutasındaki destek biriminin ortak operasyonu gerçekleşir. Bu birliklere, Rus Ordusu'na bağlı Çavuş Kamarov tarafından yönlendirilen bir birim daha eşlik eder. Ortak birimin görevi, Zakhaev'in oğlu Victor'u canlı olarak yakalamak ve babasının nerede olduğunu öğrenmektir. Fakat operasyon, Zahkaev'in oğlunun intihar etmesiyle sonuçlanır.








Ölümünden kısa bir süre önce Zakhaev, Gaz'e silahını doğrulturken.






Imran Zakhaev bu durum karşısında oldukça sinirlenir ve oğlunun ölümünden Batılı ülkeleri sorumlu tutar. Misilleme yapmak amacıyla nükleer başlık taşıyan ve yaklaşık 40 milyon kişiyi öldürebilecek kapasiteye sahip Topol-m balistik füzelerinin, USMC ile SAS askerlerinden oluşan birlik Rusya'daki tesise geldiği sırada Zakhaev ICBM'lerin Birleşik Devletler'e gönderilme emrini verir. Ortak operasyon güçleri ana giriş kapısından üsse girer. Üç BMP tankını yok ettikten ve düşman askerlerinin çoğunu etkisizleştirdikten sonra kontrol merkezine ulaşırlar. Füzeler hedeflerine ulaşmadan, Atlas Okyanusu üzerinde imha edilir. Zakhaev'in birlikleri karşı hücuma geçerken, dost birlikler askeri cipler ile bölgeden uzaklaşır.
Kaçış esnasında, düşman Mil Mi-24 helikopteri askerlerin geçişi sırasında kullanacakları köprüyü havaya uçurur. SAS ve USMC ekipleri köprüde düşman tarafından sıkıştırılır. Zakhaev'in askerleri olay yerine kısa sürede gelir ve dost kuvvetler ile mücadeleye girişir. Bu esnada Gas Kamarov'dan telefon alır ve Karamov'un askerlerde birlikte yardıma geldiğini öğrenir. Çatışma sürerken, köprü üzerindeki benzin dolu tanker alev alır ve büyük bir patlama yaşanır. Askerlerin çoğu savaşamaz durumdayken Griggs, Soap'u güvenli yere taşımak isterken vurulur. İki askeri eşliğinde olay yerine gelen Zakhaev, Gaz ile kendisine bağlı askerleri öldürür. Zakhaev, tam Soap'ı öldürmek üzere iken, Rus Ordusu'na bağlı bir Mil Mi-28 helikopterin Mil Mi-24'ü yok etmesi dikkatini o yöne doğru çeker. Tam o sırada ağır bir biçimde yaralanmış olan Yüzbaşı Price, tabancasını Soap'a gönderir ve Soap, Zakhaev ve korumalarını öldürür. Kamarov'un içinde olduğu Rus askeri kuvvetleri alana iştirak eder ve Soap Mactavish sağlık ekibi tarafından Mil Mi-28'e taşınır. Bu sırada ilkyardım ekibinden birisinin Yüzbaşı Price'i hayata döndürmeye çalıştığı gözlenirken hikaye sona erer.

Olaylardan sonra gösterilen haberlerde, "Rusya'da nükleer füze denemesi", "Aşırı Milliyetçi Parti'de liderlik mücadelesi", "Bering Boğazı'nda kaybolan bir kargo gemisini arama çalışmalarına kötü hava şartları dikkate alınarak son verildi" ve "Rusya'da yaşanan son çatışmalardaki sır perdesi hala devam etmektedir" gibi başlıklar yer almaktadır.

GELİŞİMİ

Call of Duty 4, yaklaşık yüz kişiden oluşturulan bir ekip tarafından, iki yılı aşkın bir sürede geliştirildi. Infinity Ward, Call of Duty 2 sonrası, serinin önceki oyunlarının tamamında yer alan II. Dünya Savaşı temasından uzaklaşma kararı aldı. Bunun sonucu olarak, konusu yakın gelecekte geçen Call of Duty 4: Modern Warfare ve Call of Duty: Modern Warfare 2 oyunları geliştirildi. Call of Duty 4 'ün hikayesinde, günümüzdeki olaylara, savaşlara yer vermekten kaçınan Infinity Ward, serinin genelinde görülen eşit güçlerdeki iki karşı tarafın çatışması temasını bu oyunda da devam ettirdi. Oyunun gerçekçilik anlayışını en iyi yönden yansıtmak için Kaliforniya'daki askeri üsse gidildi, askeri yetkililerle fikir alış-verişinde bulunuldu ve eğitimler izlendi. M1 Abrams'ın ateş ettiğinde meydana getirdiği etki, geliştirme ekibine büyük ölçüde yarar sağladı. Ekip, ayrıca yakın zamanda çatışmalarda görev almış Birleşik Devletler Deniz Piyadeleri ile birebir röportaj yaptı ve mücadele sırasında yaşananlar, hissedilen duygular ve gözlenen tutumlar hakkında bilgi aldı. Oyundaki karakterlerin tasarımında ve yapay zekâ konusunda da deneyimli askerlerden yararlanıldı.[SUP][20][/SUP]
Geliştirme ekibi, çevrimiçi çok oyunculu modu, tecrübeli ve yeni oyuncular arasındaki fark minimum düzeyde olacak şekilde tasarladı. Bu doğrultuda hava saldırısı düzenleme ve saldırı helikopterleri çağırabilme fikri uygulamaya geçirildi. Bunun yanında oyuncuların kişisel becerilerini geliştirmeleri için, ölmeden öldürdüğün kişi sayısına göre ödül sistemi geliştirildi. Oyuncuların, istedikleri silahlarla istedikleri kombinasyonları oluşturabilmeleri için silah sınıfı sistemi oyuna eklendi. Haritalar, öncelikli olarak DeathMatch oyun moduna göre hazırlandı ve diğer çok oyunculu modlara da adapte edildi.[SUP][21][/SUP]
[h=3]Müzik[/h]

Call of Duty 4: Modern Warfare 'teki müziklerin bir çoğu, film müziği bestecisi Harry Gregson-Williams ile ortak olarak birçok projede yer alan İngiliz besteci Stephen Barton tarafından yazıldı.[SUP][22][/SUP] Oyunun ana tema müziği ise Gregson-Williams tarafından bestelendi. Bazı müzikler, Infinity Ward'ın "7 Days of Modern Warfare" adlı internet sitesinde mevcutken, bir kısmı da Barton'nın kendi sitesinden dinlenebilmektedir.[SUP][23][/SUP] Jenerik kısmında çalan rap müzik ise, animasyon ekibinin başı Mark Grigsby tarafından yorumlandı.[SUP][24][/SUP]




Oyunda kullanılan görsel efektler, eleştirmenlerden oldukça olumlu yorumlar aldı.





[h=3]Oyun motoru[/h]

Call of Duty 4: Modern Warfare 'in kullandığı IW engine adlı oyun motoru, gerçek zamanlı dinamik aydınlatmalar, HDR ışıklandırma efektleri, dinamik gölgelendirmeler ve netlik derinliği gibi özelliklere sahiptir.[SUP][25][/SUP] Kurşunların etkisi motor tarafından hesaplanmakta ve yüzey tipi, zemin kalınlığı gibi etmenlere göre verdiği hasarlar değişiklik göstermektedir. Bu özellik sayesinde, tahta çit veya ince duvar gibi nesnelerin arkasında saklanan oyuncular, az miktarda da olsa hasar alabilmektedirler. Oyunda, araba ve bazı binalar gibi belirli nesneler de hasar görebilmektedir. Ayrıca, oyuncuların oyuna katılma noktaları; düşman pozisyonlarına yakınlığa ve düşmanın görüş açısına göre uygun bir biçimde kodlanmıştır.

Oyunun yapımcıları, serinin diğer oyunlarında bulunmayan bir dinamik fizik motoru kullanmışlardır. Call of Duty 4'; saniyede 60 kare hızı geçiş özelliğine sahipken, Wii versiyonunda bu sayı 30'a düşmektedir.[SUP][25][/SUP] Xbox 360 ve PlayStation 3'te 600p çözünürlüğünde çalışan oyun, Wii'de 480p çözünürlüğünde çalışmaktadır.[SUP][26][/SUP]
Motor, Activision'ın yayınladığı, Call of Duty serisinin sonraki oyunu Call of Duty: World at War[SUP][27][/SUP] ve James Bond serisinin son oyunu Quantum of Solace 'da kullanıldı.


 

Users Who Are Viewing This Konu (Users: 0, Guests: 1)

Üst