Hızlı Konu Açma

Hızlı Konu Açmak için tıklayınız.

Son Mesajlar

Konulardaki Son Mesajlar

Reklam

Forumda Reklam Vermek İçin Bize Ulaşın

DC Universe Online'ın yeni ek paketi Home Turf'ü yapımcısının ağzından dinleyin

BOMBFACTORY

Uzman Üye
Uzman Üye
Trabzonspor
Katılım
5 Ocak 2014
Mesajlar
3,333
Tepkime puanı
6
Puanları
136
Sony'nin süperkahramanlarla dolu F2P MMO oyunu DC Universe Online için bildiğiniz gibi Home Turf adında yeni bir ek paket hazırlandı. Şimdi sizlere DC Universe Online, Sony Online Entertainment, Baş Yapımcısı Larry Liberty'nin Home Turf hakkında konuştuğu ve Türkçe olarak sadece Merlin'in Kazanı'nda bulabileceğiniz röportajını sunuyoruz.



DC Universe Online, Sony Online Entertainment, Baş Yapımcısı Larry Liberty

“Home Turf” projesi fikri ne zaman ve nereden aklınıza geldi?
Home Turf’ün mevcut konsepti 2011’in sonlarında biçimlenmeye başladı. Temel fikir, MMO bazlı bir DC Çizgi Roman altyapısına ulaşma amacı taşıyor. Çizgi romanlarda kahramanların ve kötü karakterlerin harekat üsleri var. Hangi kahraman kendi Batcave’i olsun istemez? Bu yüzden, uzun zamandır DCUO’ya bir “konaklama” öğesi eklemek istiyorduk ama onun özüne sadık olmasından emin olmak da istedik. Yani, lansmanda Home Turf’e bir aksiyon oyunu elementi de eklensin istiyorduk.

Bu DLC “Home Turf”ü neden seçtiniz?
Oyuncu üslerinin önemini yansıttığı için Home Turf ismini seçtik. Oyun içinde oyuncularımızın ev olarak adlandırabileceği bir yerleri olsun istedik.

Önceki DLC ile (UPS’ler gibi) “Home Turf” arasında ne fark var?
Home Turf, oyuncu bazlı sistem ile lansmandan beri DCUO içinde en büyük tek, yeni sistemi uygulamaya sokuyor. Bunun da üstünde merkezi işlemci var; oyuncu paketine büyük bir ek olarak geliyor (bir oyuncuyu oluşturan bütün güç ve beceriler.) Merkezi işlemciler, kullandıkları enerji ne olursa olsun, her bir oyuncunun çözebileceği ekstra beceriler getiriyor. Bunlara, Yörüngesel Darbe, İkmal Bombaları, Destek, Yardımcılar ve Taktik Modları da dahil. Neredeyse bunlar yetmezmiş gibi ayrıca muhteşem yeni solo misyonlar oluşturduk. Home Turf’teki Tier 4 solo içerik, DC Universe Online’ın oluşturduğu dünyadaki en anıtsal yerlerin dördünde geçiyor: Stryker Adası, Steelwork, ACE Kimyasalları ve Arkham Sığınağı. Her bir lokasyonla, oyuncuların bu misyonları tamamlayarak kazanabilecekleri yeni bir takım seti geliyor.



“Home Turf” belli bir hedef gruba yoğunlaşıyor mu?
Home Turf’te herkes için bir şey var. Bazıları Harekat Merkezlerini tasarlayıp dekore etmeyi sever. Diğerleri Home Turf’ün temelde merkezi işlemciyle alakalı becerileriyle ilgilenirken, bazıları Tier 4 solo misyonlardaki Marks of War’ı kazanmanın keyfini sürer.

“Home Turf” oynayan bir kullanıcı ne tür bir deneyim yaşıyor?
Tam bir kahraman ya da kötü karakter deneyimine baktığımızda, Home Turf gerçekten bir boşluğu dolduruyor. Tasarlayıp kontrol edebileceğiniz kendi mekanınıza sahip olmak –burada sosyalleşerek kendinizi ifade edebiliyorsunuz– bizim için oyunun kurallarını değiştiren bir olay. Oyuncularımızın yaptıklarıyla gurur duymasını ve karakterlerine daha derin bağlarla bağlanmasını isterim.

“Home Turf”ün grafik tarzını nasıl tariff edersiniz? Bu özel tarzın ardında yatan nedenler neler?
Oyuncu Harekat Merkezlerinin DC Universe Online’a uygun biçimde olmasını istedik. Bu amaçla, oyunun ana çerçevesi içinde bazı temalar sürekli oluşturuluyor ve oyuncuların birkaç popüler temanın daha derinlerine dalmasını sağlıyor. Bizce oyunun görüntüsü lisansına ve tarzına gerçekten uyuyor. Cesur, renkli ve dinamik.



En çok gurur duyduğunuz şey nedir?
Nispeten kısıtlı bir zamanda böylesi iddialı bir şey ortaya çıkarabildiğimiz ve onun PlayStation 3’te gayet iyi şekilde çalışmasını sağlayabildiğimiz için gurur duyuyorum. Onun bu platformda etkin biçimde işleyebilmesi, eski PC’lerde de daha iyi performans anlamına geliyor.

“Home Turf”ü geliştirirken beklenmedik zorluklarla karşılaştınız mı?
Kısaca yanıtlamak gerekirse, evet. Daha önce hiç yapmadığınız bir şeyi yaparken, hiç beklenmedik bir şeylerin olabileceğini hesaplamak en iyisidir. Bizim için bu özelliklere öncelik vermek ve içerikle başa çıkar çıkmaz bir şeyleri bertaraf ederek sahip olduğunuz zamanda gerçekte ne yapılabileceğini anlamak oldu. Böyle yapmak, Home Turf’ün lansmanında tanıtmak istediğimiz bazı özellikleri çıkarıp atmamız anlamına gelse de ilerideki güncellemelerde en önemli özelliklerin birkaçını çıkarmayı umuyoruz.

Ticari lansmana dek “Home Turf”ü ne kadar süre geliştirdiniz?
Konseptin oluşturulmasından lansmana kadar geçen süre 13 aydan biraz fazla. Yani, altı ay öncesine kadar ekibin büyük bir kısmı projeye dahil değildi. Önce yüksek seviye tasarımı geliştirmemiz ve tam geliştirme başlayana dek bir süre bunu tekrarlamamız gerekti. Çevresel sanat ekibi, Home Turf’e altı aydan uzun bir süre yoğunlaştı ve karakter sanat ekibi de yaklaşık bir bu kadar çalıştı.

Projede kaç kişi çalıştı?
SOE (Sony Online Entertainment) Austin’deki herkes ve SOE San Diego’daki birkaç kişi geliştirme çalışmalarına katıldı.



Gelecek için ne gibi eklenti planlarınız var?
Geçtiğimiz ekim ayında, SOE Live’da 2013 için planımızın ana çerçevesini paylaştık. Home Turf’ten bir sonraki DLC’miz Origin Crisis olacak. En son DLC 3’te, The Battle for Earth’te görülen Gelecek Batman/Gelecek Lex Luthor hikayesini özetlemesinin yanı sıra Origin Crisis, Tier 5 araçları, baskınlar ve alarmları içeren ilk Tier 5 içeriğimizi de sunacak. Origin Crisis’a, önümüzdeki ay ya da biraz daha sonra açıklamayı umduğum önemli bir eklenti olacak. Origin Crisis’dan sonra Halls of Power’a geçeceğiz (League Halls’ı uygulamaya koyacağız ve League sistemimizi güncelleyeceğiz) ve Trials of Trigon (bu da ana oyundaki Trigon öyküsüyle sarmalanacak). DLC sürümlerinin ötesinde, yıl boyunca Oyun Güncellemeleri’nde oyuncuların yararına olacak özellikler tanıtıyor olacağız.

Oyuncuların önerilerine kulak veriyor musunuz?
Oyunculardan gelen geribildirimleri kesinlikle dinliyoruz. Aslında, PC denemesi için içeriği ilk çıkardığımızdan beri, sadık oyuncularımız ve geliştirme ekibimiz arasında doğrudan bir geribildirim hattı oluşturduk. Çok etkili oldular, özellikle de Home Turf için. Mark dönüşümü, denge ve başka birkaç konuda yönümüzü değiştirmemize yardımcı oldular.

“Home Turf” için hangi motor kullanıldı?
DC Universe Online gibi Home Turf de Unreal 3’ün ciddi bir dönüşümden geçmiş olan versiyonunu kullanıyor. Bunun ötesinde, sunucu teknisyenimiz dünyanın en iyisi ve bu da gerçek-zamanlı, fiziksel-yönetilen mücadeleyi desteklememize, mega sunucular çalıştırmamıza (böylece oyuncularımızın oynamak için belli bir sunucu seçmesi gerekmiyor – yani, Avrupa’daysanız sadece EU PC’ye gitmeniz yeterli) ve fiziksel hareketleri sunucuda çalıştırmaya imkan tanıyor.
 

Users Who Are Viewing This Konu (Users: 0, Guests: 1)

Üst