Hızlı Konu Açma

Hızlı Konu Açmak için tıklayınız.

Son Mesajlar

Konulardaki Son Mesajlar

Reklam

Forumda Reklam Vermek İçin Bize Ulaşın

GTA 5 dünyası nasıl oluştu?

Coder

Bilinen Üye
Kayıtlı Üye
Katılım
15 Eylül 2014
Mesajlar
225
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Konum
İzmir, Turkey, Turkey
Web sitesi
www.nyksmt2.com
Rockstar North'un sanat yönetmeni Aaron Garbut, GTA 5'in dünyasının nasıl hazırlandığını anlatıyor!



Mimarlari modern dünyanın bilinmeyen kahramanları olarak kabul edersek, Aaron Garbut için de rahatlıkla bu kelimeyi kullanabiliriz. Grand Theft Auto 3'den beri, Rockstar North'un sanat yönetmeni sadece iddialı değil, aynı zamanda gerçek dünyadaki esin kaynaklarını çok iyi yansıtan sanal dünyalar yaratıyor.

Şimdi ise tüm oyun dünyası Rockstar'ın en son emeğinin meyvesini yemeye hazırlanıyor. Grand Theft Auto 5, oyunculara daha önce hiç olmadığı kadar gerçekçi ve etkileyici bir "açık dünya" oyun tecrübesi sunacak.

Garbut diyor ki, "İnşa ettiğimiz dünyalardan her zaman gurur duydum, ama bu seferki gerçekten tamamıyla başka bir seviyede. Bence oyunun en çekici yanı, son derece detaylı dünyasının yanında, her zaman verecek yeni birşeylerinin olması".

"Her zaman görecek yeni şeyler var, ve etrafınızdaki hayatın her bakımdan detaylılığı, gerçekten sizden bağımsız bir dünya olduğu hissini veriyor."

Bilmez miyiz. Zaten San Andreas'ın tadını bilen bizler, bu yeni maceraya tamamen hazırız. Yalnız bu seferki San Andreas öncekinden birçok bakımdan farklı. Daha zengin, canlı ve bir çok açıdan sonsuz.

Okyanustaki köpek balıklarıyla karşılaşmaktan, Chiliad Dağı'ndan manzara seyretmeye kadar, Rockstar bizim San Andreas'ı sadece tecrübe etmemizi değil, nefesini içimize çekmemizi istiyor.



Oyunun PS4 ve Xbox One'ın çıkışıyla geleceğine dair bir çok spekülasyona rağmen, şu anki nesil konsollara çıkması, Rockstar'ın bu konsollarla daha ne kadar fazlasını yapabileceği konusunda şüpheler doğurmuştu. GTA 4, Red Dead Redemption ve Max Payne 3'den sonra, daha ne olabilirdi ki?

Garbut diyor ki, "Teknolojik olarak en büyük başarımız, tüm bunları konsolun belleğine sıkıştırabilmek ve olabildiğince akıcı çalışmasını sağlamak oldu".

"Bence bir jeti bulutların üzerinde uçururken dağların ve şehrin üzerinden geçmek, sonra da "eject" e basıp paraşütle süzülürken etrafınızdaki dünyayı tüm detaylarıyla seyretmek gerçekten etkileyici."

Oyun motoru



GTA yalnızca büyümedi, tüm yönleriyle aynı zamanda evrim geçirdi. "Herşey eskiden olduğunun ötesinde" diyor Garbut. Grand Thef Auto 4, RAGE (Rockstar Advanced Game Engine)'i geliştirmeye girişen ilk oyun olabilir, ama aslında o sırada da daha bebeklik dönemindeydi.

Garbut'a göre, son beş yılda tüm oyun motoru ve mekanikleri o kadar çok ayarlanıp geliştirildi ki bir anlamda yeni RAGE motoru oldu demek yanlış olmaz.

"RAGE ilk başta bazı parçalardan oluşuyordu - basit bir render motoru, bir fizik motoru gibi. Yani tam bir oyun motoru değildi. Grand Theft Auto 4'ü yapmaya başladığımızda, RAGE bize render motoru olarak temel bazı şeyleri sağladı, ve fizik motoru ile de üzerine inşa ettik."



"GTA 5'in geliştirildiği son beş yılda, GTA motoru gelişti, standartlaştı ve genelleşti."

"Şimdi, Max Payne 3'den beri, tüm Rockstar oyunları için standartlaştırılmış tam bir oyun motorumuz var. Bu çok iyi bir şey, çünkü bu tüm oyunlarımıza aynı yapı malzemelerinden faydalanma imkanı ve sanatçılarımıza tanıdık araçlar sunuyor."

"Artık belleğe çok daha fazlasını sıkıştırıp aktarabiliyoruz, bu da 4'te olduğundan çok daha fazla detay seviyesi anlamına geliyor. Grafik motorunun elden geçmesiyle, karakterlerin, araçların ve tüm dünyanın render kalitesi çok daha iyi."



Her zamankinden iyi grafikler



Haritanın tüm boyutu düşünüldüğünde, RAGE'nin GTA 5'e sağladığı detay seviyesi etkileyici. 4'ten tam bir nesil uzakta diyemesek de, bu nesilin teknolojisini son damlasına kadar kullanmayı başarıyor.

"Artık çok daha isabetli bir ışık modellemesine ve ışıklandırma sistemine sahibiz." diyor Garbut. "Daha çok ışığı çok daha ileri seviyede render ediyoruz."

"Hava durumu sistemlerimiz eskiden olduğundan çok daha ileride, Red Dead Redemption'daki bulut sistemini daha da geliştirdik. Eğer gece çekilmiş bir oyun karesine bakarsanız, uzaklarda gördüğünüz tüm küçük ışıklar gerçek, arabayla yanına kadar gidip ışığı çıkaran ampulü görebilirsiniz."

"Animasyon sistemi inanılmaz. Birçok hareketi mükemmel akıcılıkla bir araya getiriyor ve tüm karakterlerin hareketleri çok zengin görünüyor."



Grand Theft Auto 5'in ilk tanıtım görüntüsü Kasım 2011'de gösterilmeden önce, oyuncular 5'in nereye yöneleceği konusunda spekülasyon yapıyordu. Çoğunun favorisi San Andreas'tı, ama bazıları Vice City'nin bir dönüş yapabileceğini düşündü. Rockstar'ın Londra'nın sokaklarını tekrar ele geçireceği fikri de akıllarda dolaşıyordu.

Bununla birlikte, Vinewood'u tekrar ziyaret etmenin neden önemli olduğunu anlamak için haritada çok fazla dolaşmaya gerek yok. San Andreas'ın vereceği daha çok şey vardı, ve Rockstar'ın da ona verecek sevgisi. Ama ilk tuğlayı koymaya sıra geldiğinde, nereden başlanıyordu?

"Her zaman ilk önce yolları, sonra şehri, sonra yer şekillerini, sonra da okyanus zeminini yapıyoruz." diyor Garbut. "İlk önce yolları yapıyoruz, yerlerin neye benzediğini, sürüş yapınca birlikte nasıl bir uyum içinde olduklarını görüyoruz. Sonra da küçük bir takımımız bölgeleri tek tek dolduruyor."

Grand Theft Auto serisi, şehirlerin imzası haline gelmiş birçok yapıyı ve bölgeyi oyuna aktarmakla ünlü olsa da, oyuncuların genelde düşünmedikleri bir nokta var: gerçek şehirler aslında oldukça sıkıcılar.

Sürekli tekrar eden şeyler, anlamsız beton yapılar, şehirlerin sadece küçük bir kısmının oyuna aktarmaya değer olduğu doğru. O zaman yapımcılar nasıl oluyor da GTA'ya gerçeğinden daha iyi bir Los Angeles yapıyorlar?



"İlk olarak büyük bir çıkarım yapıyoruz, böylece sıkıcı tekrarlardan kurtuluyoruz" diyor Garbut. "Her bölgeye iyice bakıp, ne yönlerinin iyi, nelerinin eğlenceli olduğuna, ve nelerin sinematiklere ve aksiyon sahnelerine katkıda bulunabileceğine bakıyoruz."

"Amacımız bir şehri alıp ona kimliğini veren anahtar noktaları aradan seçip kullanmak. Bu bir bina da, bir sokak da, bir bölge de olabilir. Bu bize şehrin tadını veriyor ve havasını yakalamamıza yardım ediyor."

"Sonra da eklediğimiz herşeyin birlikte uyum içinde yaşayıp yaşamadığına bakıyor, doğallığına dikkat ediyoruz."

"Son olarak da tabii ki oynama açısından bakıyoruz, sürüş yapmanın zevkli olduğundan emin oluyoruz, sonra da daha detaylı oyun elementlerine bakıyoruz."



GTA 5'in haritası ne kadar büyük?

GTA 5'in haritasını aklınızda canlandırmakta zorlanıyor musunuz? Red Dead Redemption, GTA 4 ve GTA: San Andreas'ı birlikte düşünün. Görünüşe bakılırsa Rockstar bu oyunda hiçbir yeri oyundan çıkarmamış.

"Normalde bazı şeyleri oyun çıkmadan kırparız" diyor Garbut. "GTA 4'de işe yaramayan dört veya beş bloğu kırpmıştık. 5'de böyle yapmadık. Çünkü her şey mükemmel bir uyum içindeydi."



Gerçekten yer kopyalamaya gelindiğinde, işin çoğunu bölgeye gönderilen takım yapıyor. Ama Garbut işlerini kolaylaştıran bazı araçlarının olduğunu itiraf etmekten çekinmedi. "Google Maps ve benzerlerinin çok yardımı dokundu" diyor.

"Her zaman kendi gözünle görmek en iyisidir, ama böyle araçlar da gerçekten büyük fark yaratıyor. Google Maps bir hatırlatma aracı olarak, veya hiç gitmediğiniz bir yeri tanımak için mükemmel. Tüm bunları binlerce referans resmi ve video ile bir araya getirince, bir bölgeyi anlayabilmek için elimizde çok sayıda bilgi oluyor."

Grand Theft Auto Online



Bir de sabırsızlıkla beklenen Grand Theft Auto Online var. San Andreas haritasını kullansa da, GTA Online, kendi ayakları üzerinde duran farklı bir oyun. Oyuncular serinin ilk günlerinden beri tam bir GTA MMO'nun hasretini çekiyorlardı. 16 oyuncu ile, bildiğimiz şekilde bir MMO olmasa da, ısrarlı ve sürekli gelişen yapısıyla 4'de gördüğümüzden çok daha farklı bir tecrübe sunacak.

Daha da iyisi, kalıcı bir oyun olacak olması. GTA Online hep büyümeye devam edecek, 5'den sonra da, ondan sonrakilerden sonra da. Hatta Rockstar bazı eski yerlerin bile ortaya çıkabileceğini ima etti. Yani Lost Santos'dan bir jetle 80'lerin havasındaki Vice City'e dalmak belki de mümkün olacak.

Rockstar'ın PS4 ve Xbox One için bir sürümden henüz söz etmemesi spekülasyonlar için yer açtı. Rockstar gelecekteki planları konsunda ağzını sıkı tutuyor, ama bir Xbox One ve PS4 sürümü bizce çok mantıklı olacaktır.



Uzaylılar?

Komplo teorileri her zaman Grand Theft Auto tecrübesinin bir parçası olmuştur. Oyunlar sürpriz yumurtalarla doluydu, hatta San Andreas'ta artık UFO gördüğünü söyleyenler bile vardı. Acaba Rockstar GTA 5'i de böyle esrarengiz şeylerle doldurdu mu?

Garbut'un dediğine göre o kadar belirsiz ve gizli olan şeyler var ki, çoğu kişi bunları hiç göremeyecek. GTA 4'te her şey bulunmuştu, ama anlaşılan 5'de böyle olacağı biraz şüpheli.

Son olarak Garbut'un oyunda en çok sevdiği ve oyuncuların oynamasını sabırsızlıkla beklediği yeri bilmek isterdik ama, anlaşılan Garbut oyunun hiçbir yerini ayırt etmiyor.

"Sevdiğim birçok yer var. O sıradaki ruh halime bağlı. Bence bu oyun hakkındaki en iyi şeylerden biri bu. Ne olmasını istiyorsanız o oluyor. İçinde o kadar çok şey var ki nasıl bir ruh halinde olursanız olun kendinize göre bir yer bulacaksınız."

"Oyunun içindeki kontrastı da seviyorum. Mesela lüks bir ofisteyken, bir tavuk işleme fabrikasına gitmek gibi."

Tüm bunları duyduktan sonra, oyunun ne kadar gerçekçi ve eğlenceli bir dünyasının olmasının yanında, oyunun başından nasıl kalkacağımız da merak konusu oluyor tabii!
 

Users Who Are Viewing This Konu (Users: 0, Guests: 1)

Üst