Hızlı Konu Açma

Hızlı Konu Açmak için tıklayınız.

Son Mesajlar

Konulardaki Son Mesajlar

Reklam

Forumda Reklam Vermek İçin Bize Ulaşın

NI.BI.RU - Tam Çözüm (PC) - Tam Çözüm

YaSa22

Fahri Üye
Fahri Üye
Katılım
12 Temmuz 2014
Mesajlar
2,293
Tepkime puanı
2
Puanları
0
Konum
GTA
NI.BI.RU projesinde gizli saklı bir şey kalmasın

Oyunumuz, arkeoloji alanında bilgili, maceraperest birisi olan kahramanımız Martin Holan�nın bilgisayarı başında arşiv işleriyle uğraşırken telefonunun çalmasıyla başlıyor. Arayan, kendisi de bir arkeolog olan amcası Francois de Vilde. Amcası, Martin�e arşiv işinden sıkılıp sıkılmadığını sorar. Zira Prag�da 2. dünya savaşından kalma bir alman madeni bulunmuştur ve Francois, Martin�in gidip orada inceleme yapmasını istemektedir. Bu konuda daha fazla bilgi vermek için Martin�i evine çağırmaktadır. Eve vardığında amcası Martin�e Almanların Nibiru adlı projesinden söz eder. Projenin amacı, dünya dışı zeki canlılarla iletişim kurmak ve onların teknolojisini alarak savaşta üstünlük sağlamaktır. Ve sanılanın aksine Nibiru bir efsane değildir, Francois�nın elinde Prag�da bulunan madenin bu konu ile ilgili olduğuna dair deliller vardır. Francois ilerlemiş yaşından dolayı bu seyahate onun yerine Martin�in katılmasını istemektedir. Her şey ayarlanmıştır. Martin hemen o gece Prag�a uçacak ve gece yarısından sonra St. Thomas köprüsünde Francois�in arkadaşı Barbora ile buluşacaktır.

Oyun Martin�in köprüye biraz geç gelip Barbora�yı bulaması ile başlıyor. Bu aşamada oyun içi kontrollere değinmek istiyorum. İlk başta canınızı sıkabilir, benim sıktı mesela Oyun içerisindeyken menüye çıkmak için farenizi sağ üst köşeye getirmeniz lazım. Orada ortaya çıkan çarklara tıklayarak menüye ulaşabilirsiniz. Aynı şekilde inventory�nize ulaşmak için de ekranın alt kısmına farenizi getirmeniz yeterli. Farenin sol tuşu nesneleri seçmeye, sağ tuşu ise incelemeye yarıyor. Bir kapı simgesine çift tıklamak da hızınızı arttıracaktır.

Prag

Köprü

Köprüye vardığımızda Barbora�nın orada olmadığını göreceğiz. Bir şeyler öğrenmek için ressamla konuşun. İlk seferde sizden yaptığı resmi bitirene kadar beklemenizi isteyecek. Etrafa bir göz atıktan sonra tekrar ressamla konuşun, bu sefer bir konunun çıktığını göreceksiniz. Ressam bir şeyler biliyor galiba� Üçüncü konuşmamızda Barbora�nın bizi bekleyip gittiğini, ama gitmeden önce heykelin oralarda bir yere not bıraktığını öğreneceksiniz. Ayrıca takip edildiğini de öğrenecek ve ressamdan şüpheli kişinin resmini de alacaksınız. Heykelin tabelasını incelediğinizde (sağ tuş ile), Barbora�nın bıraktığı notu buluyoruz. Notu inventory�de incelediğimiz zaman, bizi bekleyip gittiğini, evine gelmemizi istediğini ve adresi Francois�dan alabileceğimizi öğreniyoruz. Şimdi inventory�den cep telefonunu sağ tuş ile seçin. Francois�dan adresi öğreneceksiniz. Barbora�nın başı dertte olabilir, acele etmemiz lazım�

Barbora�nın Evi

Apartmanın kapısına tıklayınca kilitli olduğunu göreceksiniz. Kapıya tekrar tıklayın, zilleri göreceksiniz. Barbora�nınki �B. Kanska�. Zili üç kez çalın. Evde yok. Diğer zilleri denmeniz gerekiyor. Rasgele çalın Beşinci denemede birisi size kapıyı açacak. Acaba Barbora hangi dairede oturuyor? Posta kutularına tıklayın. Yakından bakınca (sağ tuş) Barbora�nın daire numarasını öğreneceksiniz. Asansör ile yukarı çıkın. Karşıdaki büyük kapı Barbora�nınki. Kapının altından ışık görünüyor. Evde mi yoksa? Zile basın. O da nesi! Işık söndü. Kapıyı tıklatın (iki kere). Cevap yok. Ters giden bir şeyler var. Derhal içeri girmemiz lazım ama nasıl? Çatı katını deneyin (yandaki merdiven), kilitli olduğunu göreceksiniz. Giriş katına inip kapının yanındaki panoya bakın. Panoyu incelediğinizde anahtarın yerini öğreneceksiniz. Üst kattaki yangın söndürücünün yanındaki tabelanın arkasında. Üst kata çıkın. Tabelayı incelediğinizde, Martin anahtarı alacak. Artık tavan arasına girebiliriz.


Tavan arası karanlık. Martin ileri gitmeyecektir. Etrafı inceleyin. Kapının yanındaki düğmeden ışığı yakın. Hemen yandaki rafların alt kısmında bir bez var. Onu alın. Rafların yanında asılı duran ipi de alın. Sobanın yakınında yerde bir delik var. İki kez bakın, misketleri alacaksınız. Sağ tarafta bir dolap duruyor. Altındaki tuğlaları çekin, dolap yere düşecektir. Arkasından çıkan cama bakın. Önce bezi seçip sonra camı seçin. Martin camı kıracak. Cama tekrar baktığınızda cam kırıkları ile karşılaşacaksınız. Tekrar bezi seçip cama tıklayın. Bu sorun da halloldu. Şimdi ipi ortadaki ahşap sütuna bağlayın. Tekrar camı seçtiğinizde Barbora�nın dairesine ineceksiniz.

İçeride bizi tatsız bir sürpriz bekliyor. Ayıldığımızda, etrafa bakın. Yerdeki çantayı alın. İçine bakın. Barbora�nın arşiv kimlik kartını buldunuz. Bilgisayara bakın. Şifreli. Sağdaki kapıdan girin. Bir tatsız sürpriz daha� Barbora sizlere ömür. Madenin yerini nasıl öğreneceğiz peki? Kediye yakında bakın. İsminin �Felix� olduğunu öğreneceksiniz. Salona dönüp bilgisayara bakın. Artık bir şifremiz var. Şifre: Felix (i yerine ı kullanmanız gerekiyor). Bilgisayarla işimiz bitince polis sirenleri duyuluyor. Polis gelmeden sıvışmamız lazım. Telefon eden Francois�a havadisleri veriyoruz ve camdan kaçıyoruz. Aşağı inice dış kapıya tıklayın ve apartmandan çıkın.

Merkez Arşiv

Bakalım rahmetli Barbora�dan edinemediğimiz bilgileri arşivde bulabilecek miyiz? Bu bölüm, inanın bahçesinde başlıyor. Binaya tıklayıp önüne gelin. Güvercin besleyen adam ile konuşun. Sizi sallamayacak. Binaya girin. Güvenlik görevlisiyle konuşun, ona Barbora�nın kartını gösterin. Bizi içeri almayacak. Tekrar konuşun. Yine sonuç yok. Dışarı çıkın, bahçeye kadar gidin. Fareyi sağ tarafa getirince kapı işareti göreceksiniz. Buradan büronun sokağına gidiliyor. Bürodan maden için kazı izni isteyeceğiz ama önce madenin yerini öğrenmemiz gerekiyor. Büroya girmeyi deneyin. Öğle arası tatiline rastlamışız. Sol tarafa gidin. Alt geçidi deneyin. O ses de ne! Savaş mı çıktı? Vay velet, bize yukarıdan çatapat atmış. Çatapatı almamız lazım ama çocuk karşılığında bir şeyler istiyor. Çocuğa misketleri verin. Bu iş tamam. Büronun önüne dönün. Dilenci uyanmış. Onunla konuşun. Bizden sigara isteyecek. Sevaptır, bir sigara alıverelim yandaki büfeden. Büfeye gidip bir sigara ve bir kibrit alın. Dönüp sigarayı dilenciye verin, hayır duasını alın.

Sonra arşiv binasının önüne geri dönün. Kuşçuyla konuşun. Bizi tersleyecek. Görürsün sen şimdi! Çatapatı seçip adama tıklayın. Naabeer! Kuşlar gitti. Artık adamımız bizimle konuşuyor. Bu zat arşivin eski kapıcısı. Bizi içeri sokacak ama karşılığında bir şişe şarap istiyor. Büfeye dönüp şarap isteyin. Şişede yokmuş. Mecburen kutuda şarap alıyoruz. Dilencini oraya dönün. O arkadakiler şişe mi yoksa? Dilenciden şişe isteyin. Seve seve veriyor. Şarabı şişeye aktarın. Yeni gibi oldu. Şimdi adama gidip şarabı verin. Size kendi giriş kartını verecek. Binaya girip güvenlik görevlisine kartı gösterin, giriş işi tamam. Asansör ile alt kata inin. Asansörden inice yandaki makineye bakın. Arşivden belge çağırmaya yarayan bir alet. Ofisin kapısına gidip kart okuyucuya Barbora�nın kartını okutun. İşte Barbora�nın ofisindeyiz.

İçeride önce masaya bakın. Kalemlikten bir kalem alın. Not defterini inceleyin. Birtakım izler varmış üzerinde. Karalasak görünür belki ama kalemin ucunu açmamız lazım. Felix�in resmine sağ tıklayın, kalemtıraşı bulacaksınız. Kalemtıraşı alın ve kalem ile kullanın. Sonra defteri karalayın, işte bir kodumuz oldu. Şimdi çekmeceyi açmaya çalışın. Kilitli. Vantilatörün yanındaki bitkiyi inceleyin. Dibinde anahtarı bulacaksınız. Anahtar ile çekmeceyi açın. Damgayı alın. Bilgisayara bakın. Yine mi şifre! Ne denesek olmuyor. Bu işte bir terslik var ama ne? Terslik demişken� Tamam! Felix�in resmi! Şifre olarak tersten Felix, yani �xıleF� gireceğiz. Martin kazı izninin çıktısını alacak. Printer�dan çıktıyı alın. Ofisten çıkıp, belge çağırma makinesine gidin. Önce kartı, hemen peşine de kod yazılı kağıdı makinede kullanın (peş peşe olması lazım). Biraz bekleyin, belgeler yolda. Belgeleri alın. Okuduğunuzda NI.BI.RU ile ilgili bayağı bir bilgileneceksiniz. Artık madenin yerini biliyoruz, buradaki işimiz bitti. Sırada kazı izni almak var.

Bakalım büro açılmış mı? Büroya gidip içeri girin. Sekreterle konuşun. Bizi müdürün yanına sokmayacak. Tekrar konuşup kartvizit isteyin. Bir daha deneyin konuşmayı, Nuh diyor peygamber demiyor. Bugün git, yarın gel diyor. Biz yapacağımızı biliriz. Bürodan çıkın. Dilenciyle sekreter hakkında konuşun. Arabasını öğreneceksiniz. Sağ tarafta park edilmiş Mercedes. Arabanın yanına gidip inceleyin. Plakasını da öğrendik. Şimdi büronun önüne gidip kartviziti cep telefonu ile kullanın. Martin sekreteri arayıp, yol çalışması olduğu için arabasını çekmesini isteyecek. Sekreter çıkınca büroya dalın. Müdürün odasına girmeden önce Barbora�nın yazıcısından çıkardığımız belgeyi damgalayarak belgeye biraz resmiyet kazandırın. Aksi takdirde Martin kapıdan girmeyecektir. Artık içeri girebilirsiniz. Martin müdürle konuşup izini onaylatacak. Müdür izni onaylıyor ama bir şartla, oraya varınca arkadaşı arkeolog Petr�e selam söylememiz şartıyla.

Kazı Alanı

Kazı alanına vardığımızda, elimizdeki izin belgesi sayesinde içeri girebileceğiz. Binbaşı ile konuşun. Madenin girişinde mayın bulunduğunu ve ertesi gün patlayıcı uzmanları gelene dek içeriye giremeyeceğinizi öğreneceksiniz. İç kısma doğru ilerleyin. Bir köprüye rastlayacaksınız. Daha da ileri gidin. Karşınıza bir adam çıkacak. Adamla konuşun. Petr�miş meğer. Biraz esrarlı bir adama benziyor. Ayağımızı denk alsak iyi olacak galiba. Şimdi biraz etrafa bakınalım. Arka taraftaki kabini yoklayın. Kilitli olduğunu göreceksiniz. Sağ taraftan madene gidiliyor. Madenin girişinde bir askerle karşılaşacaksınız. Askerle konuşun. Bizi içeri sokmayacak gibi görünüyor. Petr�in yanına dönün. Petr ile konuştuğunuzda birçok konu göreceksiniz. Önemli olanlar maden ile kabin konuları. Petr iki konuda da çok garip davranacak. Madenin girişine geri dönün. Asker ile iki kez konuşun. Sonuç yok. Petr�in yanına dönün. Konuşun. Galiba Petr�in madene girebilmek için bir planı var. Bu herife güven olmaz ya� Martin geceye buluşmak üzere oradan ayrılacak.

Gece olunca Petr�in karavanına geliyoruz. Petr ortalarda yok. Karavanın içine girin. Burada da yok. Etrafı araştırın. Alabilecekleriniz: Son kullanma tarihi geçmiş konserveler ve konserve açacağı. Ayrıca sobanın solundaki paltoyu da inceleyin. Üzerinde kod yazan bir kağıt bulacaksınız. Karavandan çıkıp kampın girişine gidin. Binbaşı uyumuş. Kapıdaki askerle konuşun. Madenin girişine gidin. Martin ışıklardan şikayet edecek. Kampın girişindeki askere gidip ışık ile ilgili konuşun. Jeneratörün kabinde olduğunu ve kabinin anahtarının da sadece binbaşında olduğunu öğreneceksiniz. Gidip kabinin kapısını yoklayın. Sonra askerin yanına geri dönün. Konuştuğunuzda asker sizden yiyecek bir şeyler isteyecek. Petr�in karavanına dönün. Yolda köprünün dibinden mantar toplamayı unutmayın ama. Karavana girince, önce konservenin kapağını konserve açacağı ile açın. Sonra içine mantarları ekleyin. Pişirmek için sobaya bakın. Soba dolu ama yanmıyor. Kibrit ile sobayı yakın. Sonra hazırladığınız karışımı sobanın üstüne koyun. Pişince askerin yanına dönün. Yemeği askere verin. Bağırsaklarına iyi gelecektir Asker yerken siz biraz gezinin (yemeğini bitirinceye kadar). Sonra askerin yanına dönün. Sizi çağırıp yerine bankanızı isteyecek ve oradan uzaklaşacak. İşte beklediğimiz fırsat! Hemen binbaşının çadırına girin. Paltosunu inceleyin. Anahtarları buldunuz. Sağdaki masadan telsizi de alın. Artık çıkabilirsiniz İstikamet kabin.

Kabinin kapısını anahtar ile açın. İçerisi hazine odası gibi, bir dolu alet var Sağ taraftaki tezgahtan alet çantasını alın. İçine bakın, bir dünya alet çıkacak. Yine tezgahın devamında çekiç bulacaksınız. Onu da alın. Rafların oradan bir kangal da ip alın, tamam. Kapının solundaki dolaba iki kez bakın, kilitli olduğunu göreceksiniz. Sonra jeneratöre göz gezdirin. Kapağı sıkıca kapalı. Ama tornavida ile halledemeyeceğimiz bir şey değil. Tam kapağı açtığımızda bir telefon sesi duyacağız. Dolaptan geliyor. Çekiç ile dolabın kilidini kırın. Dolabı açtığınızda bir sürpriz sizi bekliyor olacak. Tebrik ederim, bir mefta daha buldunuz. Cesedi inceleyin. Üzerinden kimlik çıkacak. Petr Stasek mi? Demek bizim Petr�de gerçekten bir sakatlık varmış. Jeneratöre iki kez bakın. Işıklar tamam. Asker madenin girişinden ayrılacak. Martin sinsisi de içeri sıvışacak.

Maden

İşte tüneldeyiz. Nazi üssünün girişi buralarda bir yerlerde olmalı.

Not: Etrafı gezip araştırın ama önünüze geleni toplamayın. Özellikle mi yapılmış yoksa oyundaki bir hata mıdır bilmem ama inventory doluyor ve eski malzemelerden bir ikisi yok oluyor. Ben bu yüzden bu kısmı iki kez oynamak zorunda kaldım. Verdiğim sırayı izlerseniz inventory�nizde sürekli yer olacaktır.

Hemen sağda bir varil göreceksiniz. Varilin musluğuna iki kez tıklayınca el ile çıkaramayacağını söyleyecek. İngiliz anahtarı ile sökmeyi deneyin. İşte oldu! Şimdi soldaki tünele girin. Tünelin sonunda bir göçük göreceksiniz. 2-3 kez tıklayıp Martin�in yorumlarını dinledikten sonra, demin aldığınız demir çubuğu göçükte kullanın. Martin göçüğü kazınca karanlık olduğunu ve göremediğini söyleyecek. El feneri ile göçüğe bakın. Bir ceset daha bulacaksınız. Ölü askerin rozetini alın. Rozetin altındaki cebe bakın (inceleyin). Bir deste anahtar bulacaksınız. Şimdi ana tünele çıkıp, tünelin en sonuna kadar gidin. İşte Nazi üssünün kapısını bulduk. Anahtarımız da var� Kapının ortasındaki kısma tıklayın. Bir çeşit kilit olduğunu göreceksiniz. Ortasındaki kısma tıklayınca kapağı açılacak. İşte anahtar deliği. Anahtarı deliğe sokun. Kapı açılmayacak. Demek ki etrafındaki düğmelerle de bir şeyler yapılacak. Düğmeleri çevirdiğinizde birinin dönmediğini göreceksiniz. 1-2 kez ısrar edin. Düğme sıkışmış. Elimizde bir yağlayıcı var. Düğmeyi yağlamayı deneyin. Yağ şişesinin içi boş. Yağ bulmak lazım. Tünele geri dönün. Ekranın solunda kalan tünele girin. Bu tünel pis bir su ile kaplanmış. Etrafa bakının. Özellikle Martin�in suya dair bütün yorumlarını dinleyin. Bir şey görünmüyormuş. El feneri ile suya bir daha bakın. Bingo! İleride bir teneke makine yağı var. Yağı almaya çalışın. Çok mu uzak? Kancalı bir ip falan olsa atar çekerdik ne güzel. Bir bakalım, ipimiz var, kanca� Kanca bulmamız lazım. Ana koridora çıkın. Ekranın solundaki tünele girin. İçeride vinç benzeri bir mekanizma var. İşte kanca da orada ama altındaki ağırlık yüzünden kancayı alamıyoruz. Yan tarafta bir vana yuvası var. Hemen altında da bir toprak birikintisin. Bakalım ne yapabiliriz. Ana tünele çıkın. Tam çıktığınız kısmın girişinde duvara saplı bir demir çubuk göreceksiniz. Onu oradan iki seferde sökecek Martin. Sonra vincin yanına dönüp, toprağı kazın. Vanayı da buldunuz. Vanayı yuvasına takıp döndürün. Artık kancayı alabilirsiniz. Kancayı aldıktan sonra Yağ tenekesinin olduğu tünele gidin. Orada ip ile kancayı birleştirip, bunu yağ tenekesinde kullanın. Artık yağımız da var. Üssün kapısına gidip, kilide bakın. Burada küçük yağ şişesine yağ koyup, bununla sıkışık düğmeyi yağlayın. Kapının açılması için düğmeleri döndürerek bir gamalı haç yapmanız gerekiyor. Alttaki düğmeyi sola bakacak şekilde çevirin. Diğerlerini de bu düğmeye göre ayarlayarak gamalı haçı oluşturun. Kapı açılacaktır.

Nazi Üssü

Nihayet istediğimiz yere vardık. Ama içerisi çok karanlık, hiçbir şey görünmüyor. Hemen solunuzdaki lambaya iki kez tıklayın. Dolu olduğunu öğreneceksiniz. Kibrit ile lambayı yakın. Artık etraf biraz daha aydınlık. Karşınızda benim şimdiye dek gördüğüm en büyük jeneratörlerden biri duruyor. Bakalım çalışıyor mu? Sağ tarafta iki tane vana göreceksiniz. İlkini çevirin. İkinciyi de deneyin, dönmeyecek. Yağlayıp bir daha deneyin. Yine mi dönmedi, o zaman İngiliz anahtarını kullanın. Artık dönüyor. Şimdi sol üst taraftaki şalteri indirin. Gündüz gibi yaptı etrafı mübarek

Artık ilerleyebiliriz. İlk koridora gelince sağ tarafta altta bir fare deliği var. Bir baksanız yeter. Onun üstünde de bir tabela var. Tabeladan sağ tarafın arşive, sol tarafın malzeme odasına ve orta yolun da laboratuara gittiğini öğreneceksiniz. Sağ taraftan arşive gidin. Çelik bir kapı bulacaksınız. Anahtarla açmayı deneyin. Beceriksiz Martin anahtarı kıracak. Kapıya bir de sağ tıklayıp malzeme odasına geçin. Burada da aynı kapıdan var. Anahtarları burada da deneyin. Çok şükür bu sefer anahtarı kırmadan açabilecek kapıyı Martin beceriksizi. İçeri girince sağ taraftaki raflara bakın. Ampul ve bir teneke gaz yağı alacaksınız. Odanın ortasındaki sandıklara bakın. Demirle açmayı deneyin. İçlerinde dinamit varmış. Bir tane de dinamit alın. Sonra karşı raflardan deney tüpü alın. Sol taraftaki tankın yanında duran aküye tıklayın. Martin onu yan çevirecek. Deney tüpünü akü ile kullanın. İşte size bir tüp dolusu taze sıkılmış akü asidi. Ya da anahtar mı desem? Arşive geri dönün. Asidi kapıda kullanın. Artık arşive girebiliriz. Martin durunca sol tarafındaki çekmecelere bakın. Numaralar tanıdık geliyor mu? Petr�in cesedinden aldığımız kağıdı çekmecelerde kullanın. Bingo! Açılan çekmeceden küçük metal kutu alacaksınız. Kutunun içine bakın. Birkaç parça mıknatıs çıkacak. Şimdi içeri doğru ilerleyin. Soldaki masadan kutuyu, cetveli ve rafta duran büyüteci alın. Sağ taraftaki asansör sistemini inceleyin. Sol kısmın kalanı karanlık. Lambayı inceleyin (sol,sağ). Ampulünün olmadığını öğreneceksiniz. Bizde bir tane olacak. Ampulü takın. Artık etraf aydınlık. Şaltere bir göz attıktan sonra dolaba ve yerdeki çiziklere bakın. Sonra tekrar dolaba tıklayın, Martin dolabı itecek. Dolabın arkasından gizli bir kapı çıktı. Kapıda ne anahtar deliği ne de benzer bir şey var. Demir çubuğu kapıda kullanın. Bir oyuk açılacak. Dinamiti oyuğa yerleştirin. Kibrit ile tutuşturmaya çalışın. Tutuşturmayacak çünkü fitili kısaymış. Malzeme odasına dönüp bir dinamit daha alın. Dinamite sağ tıklayınca bir fitiliniz daha olacak. Arşive dönüp fitili dinamite ekleyin ve ardından kibrit ile tutuşturun. Yine olmadı. Şimdi çok saçma bir şey yapacağız. Ana koridora çıkın. Ve fare deliğinin önüne gelin. Kutu ile cetveli birleştirin. Bir fare kapanımız oldu. Konserve açacağı ile fasulye konservesini açıp, kapana fasulye koyun. Sonra hazırladığınız kapanı fare deliğinde kullanın. Biraz gezip gelin. İşte fareyi yakaladık. Fare neye mi yarayacak? Biraz sabır. Fare tuzağını yerden alın ve arşivdeki gizli kapının önüne gidin. Tuzağa sağ tıklayarak fareyi dışarı çıkarın. Sonra fare ile dinamiti birleştirin Oluşan acayip şeyi kapıdaki oyuktan içeri salın (tutuşturmaya lüzum yok, tutuşmuyor da zaten). İşte kapıyı açtık.


İçeri girin. Yine karanlık, yine düğme. Kapının sağındaki düğmeden ışığı açın. Masadan günlüğü alın ve okuyun (sağ tuş). Masadaki ütüyü de alın. Koltuğun arkasındaki panele bakın. Bir anahtar deliği var. Ana koridora dönüp tünelin sonuna (karanlık kısma) ilerleyin. Kapıya bakın. Soldaki şey bir çeşit kilit. Kolay bir bulmaca. Elimizdeki mıknatıs parçalarını buradaki üçgen alana yerleştirip alttaki düğmeye basın.

Laboratuar

Asansör ile laboratuara inin. Telsizden bir konuşma duyacaksınız. Galiba Sahte Petr buraya geliyor. Hemen sağınızdaki ızgaranın içine bakın. İçeride bir anahtar var. Soldaki masaya iki kez tıklayın, ortası delik bir mıknatıs alacaksınız. Mıknatısı ip ile bağlayıp ızgaradan aşağı sarkıtın. İşte anahtarı aldık. Tekrar masaya dönüp ispirto ocağına bakın. Hiç yakıtı kalmamış. Ocağa gaz yağı dökün ve kibrit ile ateşleyin. Yanan ocağa ütüyü yerleştirin. Şimdi büyüteci günlük ile kullanın. Son sayfada garip bir kısım göze çarpıyor. Günlüğü açıp bu sayfaya ve garip kısma bakın. Sonra sıcak ütüyü bu garip kısımda kullanın. Bir takım rakamlar görünür hale gelecek. �47922� Arşivdeki gizli odaya geri dönebiliriz artık. Anahtar ile paneli açın. Altıdan bir kasa çıkacak. Acaba şifre ne? 47922. Şifreyi girmek için 0�dan başlayarak; önce sol tuş ile 4�e gidin. Oradan sağ tuş ile 7�ye, oradan sol tuş ile 9�a, oradan sağ tuş ile 2�ye ve oradan da sol tuş ile 2�ye gidin. Bakınız kasa açıldı. İçinden de garip bir heykel çıktı. Heykeli alıp odadan çıkın. E artık buradaki işimiz bitti. Eyvah! Sahte Petr� yakalandık. Sakin olun. Bir süre konuştuktan sonra Martin heykeli asansörün üstüne atacak. Petr heykele hamle yapınca hemen sağınızdaki şalteri indirin ve Petr�den kurtulun�

Fransa

Martin heykeli vermek ve daha fazla bilgi almak amacıyla amcası Francois�i görmeye Fransa�ya gider.

Otel 1

Bu kısım bir otelin önünde başlıyor. Otele girin. İçki içen adamla konuşun. Adamın bir arkadaşının (Dobrovsky ) rezervasyon yaptırmış olduğunu öğreneceksiniz. Resepsiyon bankosundaki küllüğe tıklayın, bir adet otel kibriti alacaksınız. Sonra bankodaki zile basın. Resepsiyonist gelecek ve bize otelde boş yer olmadığını söyleyecek. Boşaltırız o zaman. Otelden çıkın. Kibrite sağ tıklayın, otelin telefon numarasını öğreneceksiniz. Telefon kulübesine tıklayın. Martin oteli arayacak ve Dobrovsky�nin rezervasyonunu iptal ettirecek. Tekrar otele girin. Ne tesadüf! Az evvel bir oda boşalmış. Odamızı aldıktan sora Martin resepsiyonistten Francıis�in telefon numarasını bulmasını isteyecek. Sağdaki merdivenlerden yukarı çıkın. Soldan ilk kapı bizim odanın kapısı. Martin içeride biraz dinlenecek. Dinlenme faslı bitince resepsiyona geri dönün. Telefon numarası işi tamam. Bankodaki telefona tıklayın. Francois bizi evine davet ediyor.

Francois�in Evi

Otelden çıkıp ekranın soluna gidin. İskelede bir tekne göreceksiniz. Tekneye bir baktıktan sonra sahibi ile konuşun. Çok işi olduğu için bizi reddedecek. Tekrar konuşun, işini bitirmesine yardım edersek bizi götürebileceğinin söyleyecek. Bir daha konuşup adamın teklifini kabul edin. Konuşmalar bitince yola çıkacaksınız.

Evin bahçe kapısına gelince zile basın. Bahçeye gelince de eve girin. İçeride bol muhabbet olacak. Francois�te de bir heykel olduğunu ve üçüncü heykelin de Meksika�da olduğunu öğreneceğiz. Bize yine yol göründü. Francois�ten bir zarf alıp evde çıkacağız. Bahçede Zarfın içine bakın. Uçak biletleri ve Francois�in Meksika�daki bir arkadaşına verilmek üzere bir mektup çıkacak. İskeleye geri dönün. Otelin oradaki iskeleye gelince Martin bir ses duyacak ve binadan içeri girip sazan misali tuzağa düşecek. Burada Nazi üssündeki günlüğün yazarı ile tanışacağız. Konuşmalar bitince Sahte Petr ile baş başa kalacağız. Petr bize bir bıçak verip ya bekle ve öl ya da intihar et deyip ayrılacak. Kronometre çalışmaya başlayınca bıçağı yerden alın ve bıçağı solunuzdaki düğmelerde kullanın. Ölüm tehlikesini atlattık. Kelepçelere tıklayın. Sonra rozeti kelepçede kullanın. Artık serbestiz. Soldaki merdivenleri kullanarak binadan çıkın. Hayatı kurtulan Martin�in aklına amcasını uyarması gerektiği gelecek ve hemen amcasının evine koşacak�

Eyvah! Galiba çok geç kaldık. Kapıdaki polisle konuşun. Gerçekten geç kalmışız. Francois silere ömür. Polis bizi içeri alacak. Bahçedeki dedektif ile konuşun. Martin, Francois�in intihar etmiş olamayacağı konusunda ısrar edecek. Dedektife kanıt olarak profesörün mektubunu verin. İşte! İntihar mektubu ile bu mektuptaki el yazıları birbirini tutmuyor. Böylece bize güveni artan dedektif eve girmemize izin verecek. E hadi, ne duruyoruz�

Eve girince hemen önünüzdeki masadan piramidi alın ve inceleyin. Arkasında bir anahtar deliği var. Kitaplık kısmına gidin. Şöminenin sağ tarafındaki rafta duran kum saatine tıklayın. Martin kum saatini ters çevirecek. Şöminenin üzerindeki resme bakın. Buradaki yazıyı unutmayın, �tikal�. Kum saatine tekrar tekrar bakın. Kum bittiğinde içinde küçük bir anahtar olduğunu göreceksiniz. Kum saatini alın. Bıçak ile kum saatini kırın. Anahtarı aldınız. Piramidi anahtar ile açın. İçinden bir Maya haritası çıkacak. Haritanın önünü arkasını inceleyin. Sonra telefondaki mesajları dinleyin (kırmızı düğme ile). Şimdi şöminenin üstündeki büste tıklayın. Gizli bir kasa bulacaksınız. Kasaya yakından bakınca bit tuş kilidi göreceksiniz. Şifresi ne acaba? Size unutmayın demiştim. �tikal� Şifreyi girmek zor olmasa gerek. O kadar cepten mesaj yazıyoruz. Ben yine de söyleyeyim: 84525. Eyvah! Kasa boş! Adamlar heykelleri çalmış. Martin haklı, heykelleri geri almak lazım ama adamları nereden bulacağız? Evden çıkıp dedektif ile konuşun. Otele dönün.

Otel 2

Otelden içeri girin. O ne! Katillerden biri resepsiyonda. Meğer başından beri aynı otelde kalıyormuşuz. Heykeller de otelde olmalı. Ama adam oradayken içeri giremeyiz. Otelin yan tarafına gidin. Martin dilenciyle konuşacak (pek de kibar değil). Yangın merdivenlerini deneyin. Sağ tıklayın, yetişebilmek için bir şeyler lazımmış. Dilencinin bastonunu almaya çalışın. Vermeyecek. Dilenciyle konuşup bastonu isteyin. Deminki kabalığımızı burnumuzdan getirecek. Bastona karşılık sosisli sandviç istiyor. Otelin önüne güdüp büfeden sosisli alın. Dilencinin yanına dönüp sosisliyi verin. Beğenmeyecek. Ketçaplı istermiş hanımefendi. Tekrar büfeye gidip ketçaplı sosisli alın. Ketçap mı kalmamış. Ketçapsız alacak Martin de. Ketçapı nereden bulacağız? Otele girin. Ohh! Katilin arkası bize dönük. Bankodan ketçapı alın ve dışarı çıkın. Ketçapı sosisliye dökün (birazcık da zehir yok mu?) ve dilenciye götürüp verin. Artık bastonu almamıza izin var. Bastonu alın ve yangın merdiveninde kullanın. İşte içerideyiz. Bir kat aşağıya inip odamıza girin. Masadaki vazoyu alıp inceleyin. İçi su doluymuş. Yatağın yanındaki prize tıklayın. Martin fişi çekecek. Sonra vazoyu prizde kullanın. Artık bir arızamız oldu. Koridora çıkıp tamirciyle konuşun. Koridorun sonundaki odada ne olduğunu öğreneceksiniz. Tekrar konuştuğunuzda Martin ondan odasındaki arızaya bakmasını isteyecek. Tamirci odaya girince merdivendeki anahtarları alın ve onlarla koridorun sonundaki kapıyı açın. İçeri girince Sol duvardaki yandın detektörüne bir göz atın. Detektörün altındaki kutudan bir süpürge alın. Yandaki tezgahtan kırmızı şişeyi alın (iki kere tıklayarak). Sağ tarafta yerde bir bez var. Onu da alın. Sonra sırasıyla süpürge, bez ve kırmızı şişeyi birleştirin. Sonra bunu kibrit ile tutuşturun. Gerisini Martin halledecek. Koridora çıkınca resepsiyona gidin. Bankonun arkasındaki bölmelere bakın. Sağ tıklayın, Martin gerekli anahtarı alacak. Şimdi em üst kata çıkın. Sol tarafta ortadaki kapıyı anahtar ile açın. İşte katillerin odasındayız. Yatağa tıklayın. Sağ tıklayınca yatağın altında bir çanta bulacaksınız. Heykeller bunun içinde ama çanta şifreli. Adamlar gelmeden şifreyi çözmemiz gerekiyor. Geri sayıma hiç takılmayın. Şifredeki rakamlar döndürürken sesinden kendilerini belli ediyor. Yine de ben buraya yazayım: 371. Artık iki heykeli geri aldık. Şimdi sıra üçüncüyü bulmada. Bekle bizi Meksika�.

Meksika

Meksika�da bir meydanda başlayacağız. Francois�nın arkadaşı George�u bulmamız gerekiyor. Acaba nasıl bulabiliriz? Tabelasında George yazan dükkana bir baksak olur mu acaba? Kapıya tıklayın. George Rosie�nin Yeri�ndeymiş. Binanın yanındaki sokağa girin. Barın kapısındaki korumayla konuşun. İçeride özel bir poker partisi varmış, o yüzden içeri giremeyeceğimizi ama eğer karşıdaki binada yaşayan Isabella�yı getirirsek bizi içeri alacağını söyleyecek. Meydana geri dönün ve soldaki tezgahın yanındaki kapıyı çalın. Isabella�nın annesi tam bir cadı. Bayağı bir kafa ütüledikten sonra, sarhoş kocasını ona getirirsek (kadına borcu varmış) Isabella�yı dışarı gönderebileceğini söyleyecek. Arka sokağa geri dönün. Bankta yatan sarhoşla konuşmaya çalışın. Uyanmayacak. Meydana geri dönüp, çeşmenin önündeki boş tası alın. Tası su ile doldurun. Sonra sarhoşun yanına dönüp suyu kafasından aşağıya boca edin. Artık uyanmasın da görelim. Hayda! Adamın hiç parası yokmuş. Isabella�nın annesine gidip tekrar konuşun, Martin parayı cebinden verecek. Isabella işi tamamdır. Korumanın yanına gidip konuşun. Bizi tekrar içeri almayacak. Şimdi de başımıza kabul çipi diye bir şey çıktı. Neyse ki bu büyük bir sorun değil. Sarhoş ile konuşun, size çipi verecek. Çipi korumaya gösterin. Artık içeri girebiliriz. İçeride barmene George�u sorun. Solda oturan yaşlı adammış. George ile konuşun. Artık Meksika�da kalacak bir yerimiz var.

Sabah olunca Martin odasından inecek. George ile konuşun (iki konu hakkında da). Haritanıza işaret koyacak. Dışarı çıkın ve satıcı kadınla konuşun. Kadından bir heykel alacaksınız (heyecanlanmayın, aradığımız heykel değil). Sonra tekrar dükkana girip George ile konuşun, size cipi alabileceğinizi söyleyecek. Dışarı çıkıp cipe binin.


Şafak Tapınağı

Şafak tapınağına geldik. Turist ile konuşun. Bize fotoğraf makinesini verip, tapınağın içini çekmemizi isteyecek. Karşılığında da bir şey verecekmiş. Haydi hayırlısı� Karşıdaki harabeye girin. İçeriyi inceleyin. Dışarı çıkıp sol tarafa gidin. Tapınağa girin. Martin arkeologla tanışıp kaynaşacak. Konuşma bitince Paul (arkeolog) ile tekrar konuşun. Fotoğraf çekmeye izin alacaksınız. Bunun yanında bizden bir ricası olacak. Kazı yapan arkadaşlarından bir şeyler getirmemizi isteyecek. Fotoğraf makinesini duvardaki heykelde kullanın, fotoğrafları çekecek. Dışarı çıkıp turistin yanına gidin. Turist ile konuşunca makineyi verip ödülümüzü alacağız. Garip bir taş çubuk. Sağ tarafa ilerleyin. İşte arkeologları bulduk. Merdivende oturan ile konuşun. Konuşma bitince yandaki masaya iki kez tıklayın, Paul�e götüreceğiniz malzemeyi alacaksınız. Sonra kazı yapan elemanla konuşun. Konu ilerledikçe elemanın ilim bilim değil, altın peşinde olduğunu öğreneceksiniz. Martin de iki dakikada elemana bağlama çekip kader birliği yapacak. Beraber tapınağa girilecek. Heykeli biz, altınları eleman alacak. Gece tapınakta buluşmak üzere oradan ayrılın. Turistin yanına geldiğinizde harabeye girin ve turistten aldığınız çubuğu duvardaki suratın bir gözüne sokun. Dışarı çıkıp tapınağa gidin. Girişteki sütunların ikisinde heykel var. Soldakine iki kez tıklayın. Aradığımız çubuk bu heykelde ama çıkaramıyoruz. Sağdaki heykele gidip, pazardan aldığımız heykeli bu heykel üzerinde kullanın. Tam oturacak. Şimdi soldaki heykeli bir daha deneyelim. İşte oldu! Diğer çubuğu da aldık. İçeri girip Paul�e malzemesini verin. Sonra harabeye geri dönün. Çubuğu diğer göze takın ve iki gözün ortasındaki taş diske tıklayın. İşte mükafatınız: Yeni bir bulmaca.

Bu şimdiye kadarki en uğraştırıcı bulmaca diyebilirim (Nazi kasasını açmayı bildiğinizi varsayarak). Bulmaca iç içe geçmiş beş halkadan oluşuyor. İlk dört halkada renkli toplar, son halkada ise bir boşluk var. Amacımız, topları üstte 4 kırmızı, sağda 4 yeşil, altta 4 beyaz ve solda da 4 sarı olacak şekilde dizmek. Bunu yapmak için 5. çemberdeki boşluktan yararlanacaksınız.

Bulmacanın çözümünü kısaca anlatacağım. İlk önce en iç çemberi gerektiği gibi düzenleyin. Bu çember bir kez yapıldıktan sonra bir daha dokunmayın. Aynı şekilde 2. çemberi de düzenleyin. Bu çembere de düzenlendikten sonra bir daha dokunmayın. Buradan sonrası zor. 3. çemberi de ayarlamak zor değil. Burada toplarınızı solu ve altı 4 sarı ve 4 beyaz, üstü k k k y ve sağı da y y y k şekline getirmeye çalışın. Bu durum sağlandıktan sonra, boşluğu üste getirin. Üstü k k boşluk k y haline getirin. 3. çembere bir kez sol tuşla tıklayın. Sonra sağ tarafı y y k boşluk haline getirin. 3. çembere bir kez sağ tuşla tıklayın. Sonra dış çemberde kalan yeşil topu yerine yerleştirin. Bulmacamız çözülmüştür.




Bulmaca çözülünce duvarda bir bölme açılacak. İçinden kristali alın. Dışarı çıkın. Kazı alanına gidip hazine avcısı (Pedro) ile konuşun.

Martin kasabaya geri dönecek. Burada bizi bir çocuk karşılayacak ve bize birinin bizi Rosie�nin Yeri�nde beklediğini söyleyecek. Gidip görelim. Eyvah! Katillerin başı. Bizi burada da bulmuşlar. Korkmayın, bu sefer durum farklı. Çocuklarına söz geçiremeyen baba bizden yardım istemeye gelmiş. Bize Mayaların en yaşlısı Beyaz Ayı ile konuşmamızı söyleyecek. Meydana dönüp cipe binin. Martin gidip Beyaz Ayı ile konuşacak ve neredeyse hiçbir şey öğrenemeden geri dönecek. Dükkana gidip George ile ekipman hakkında konuşun. Gece olunca tezgahta bir çanta bulacaksınız. Çantayı alıp içine bakın. İp, lamba, çakmak ve kazma çıkacak. Dışarı çıkıp cipe atlayın.

Tapınak-Gece

Tapınağın önüne gelince Pedro bizi içeriye çağıracak. Altın sözünü aldıktan sonra bize mekanizmayı gösterecek. Mekanizma açıldıktan sonra prizmayı heykelin önündeki sunağa koyun ve güneşin ortasındaki üçgene tıklayın. Ay ışığı dokuz kareden üçüne yansıyacak. Soldan başlayarak ilk sırada üstten 1., ikinci sırada 3. ve son sırada da 2. kare. Pedro ilk sıradaki kareye gidip üstünde dikilecek. İkisi bize kaldı. Sütunun dibindeki taşı alın ve orta sıradaki 3. kareye koyun. Sonra son sıradaki 2. kareye tıklayın, Martin gidip orada dikilecek ve giriş açılacak. Pedro içeri girmek istemeyecek. İş yine başa düştü. İpi girişin yanındaki heykele bağlayın ve girişe tıklayın. Aşağıdasınız. Aşağısı karanlık ve merdivenlerin bir kısmı eksik. Lambayı çakmak ile yakın. Duvarda bir bulmaca göreceksiniz. Yapmanız gereken parçaları hareket ettirerek altının ejderhaya ulaşmasını sağlamak. Hadi yapalım: Sola ve üste öncelik vererek parçaları numaralandıralım. Uzunlar U1, U2, U3, U4. Kısalar K1, K2, K3 ve altın da A. Ayrıca ileri için i, geri için g kullanacağım. Yapmanız gerekenleri sıra ile yazacağım.

U1 2i, K2 2i, A 1i, U1 3g, U4 2i, K2 1i, U3 3g, U2 1i, K3 1i, K1 3i, U2 1g, U3 3i, U1 3i, A 1g, K2 4g, A 1i, U1 3g, U3 3g, U4 3g, U2 3i, K3 2i, A 4i



İşte merdivenler açıldı. Artık ilerleyebiliriz. Merdivenlerden aşağı inin. Hiçbir şey görünmüyor, her yer karanlık. Sol duvardaki meşaleye tıklayın. İçi doluymuş Çakmak ile meşaleyi tutuşturun. her şeye tıklayın. Lavabonun solundaki deliğe kazmayı takın. Sonra girişe dönüp Pedro�dan su isteyin. Suyu alın ve kapıya dönün. Suyu lavaboya döküp kolu (kazma) çekin. Su aşağıdaki çatlaktan akıp gidecek. Çatlağa tıklayın. Girişe dönüp Pedro'dan alçı ve su isteyin. Kapıya dönün. Alçı kutusuna sağ tıklayın, kapağı açılacak. Sonra alçıyı sulandırın ve çatlakta kullanın. Suyu lavaboya boşaltıp kolu çekin. Su yetmeyecek. Tekrar Pedro�dan su isteyin (ne kadar çok söyleniyor). Suyu alıp lavaboya koyun ve kolu çekin. İşte kapı açıldı.

İçeri girin. İçeride bir tuzak var, bu yüzden heykele dokunmayın. Altınları alın. Sonra heykelin altındaki köşeli taş disklere bakın. Bu sembolleri bir yerden tanıyoruz. Heykelin iki yanındaki sütunlara bakın. Buralarda da benzer semboller var. Maya haritasını açın ve arkasına bakın. İşte sembollerin açıklamasın. Maya sayı sistemi. Sayı sistemini inceleyip öğrenin (çok basit zaten). Alttaki şekil çarpım yapmayı öğretiyor. Mantık basit: en alttaki karenin içindeki rakam 1 ile, ortadaki karenin içindeki rakam 20 ile ve en üst karedeki rakam da 400 ile çarpılıyor. Haritayı kapatıp sütunlara bakın. Artık daha anlamlı değil mi? Soldaki sütundaki sayı : 12x1+2x20+3x400=1252. Sağ sütundaki sayı ise : 12x1+17x20+1x400= 752. Bizim disklerle yazmamız gereken sayı bu ikisinin toplamı olan 2004 (1252+752). Bunun için en üstteki diski 5�i (tek çizgi) bulana kadar çevirin. Ortadaki diske dokunmayın. En alttaki diski de 4�ü (4 nokta) bulana kadar çevirin. İşte tamam. Tuzak etkisiz. Heykeli alın ve çıkın. Pedro ile konuşup ipi sarkıtmasını söyleyin.

Doğrudan Beyaz Ayı�nın çadırına gideceğiz. Burada Beyza Ayı haritamızda gideceğimiz yeri işaretleyecek ve bize bir madalyon verecek.

Son Tapınak

Tapınağın önündeyiz.Tapınağa tıklayın, kapının önüne geleceksiniz. Kapının ortasındaki kısma tıklayın, en son ve belki de en zor bulmacayı göreceksiniz (en azından ilk seferde bana öyle gelmişti). Bulmacanın çözümü için yine numaralandırma yapacağız.

1 2 3
4 5 6
7 8 9

İlk önce 2�ye, sonra 5�e tıklayın. Açılan kısma madalyonu yerleştirin. Arık şekillerin yerleri görünür oldu. Burada hangi sırayla nerelere tıklamanız gerektiğini yazacağım (daha kısa bir yolu var elbette ama kaydetmeye başladıktan sonra bir daha o yolu bulamadım) Yapmanız gerekenler: Sırayla,

6, 9, 8, 7, 4, 5, 2, 1, 4, 5, 6, 3, 2, 1, 4, 5, 2, 1, 4,
7, 8, 5, 4, 1, 2, 5, 4, 1, 2, 5, 8, 7, 4, 1, 2, 5, 8,7,
4, 5, 6, 9, 8, 5, 4, 7, 8, 5, 6, 9, 8, 5, 6, 9, 8, 7, 4,
5, 6, 9, 8, 5, 4, 7, 8, 9, 6, 5

Kapı açılacak. İçeri girin. İşte başından beri peşinde olduğumuz şey. Artık tek yapmanız gereken makinenin etrafındaki üç sütuna Soldan başlayarak bulunuş sırasına göre heykelleri yerleştirmek. Ve arkanıza yaslanıp oyunun bitişinin keyfini çıkarmak.​
 

Users Who Are Viewing This Konu (Users: 0, Guests: 1)

Üst