Hızlı Konu Açma

Hızlı Konu Açmak için tıklayınız.

Son Mesajlar

Konulardaki Son Mesajlar

Reklam

Forumda Reklam Vermek İçin Bize Ulaşın

Visual Basic Öğreniyorum ve Tanıyorum 2.Ders |

BOMBFACTORY

Uzman Üye
Uzman Üye
Trabzonspor
Katılım
5 Ocak 2014
Mesajlar
3,333
Tepkime puanı
6
Puanları
136
Evet arkadaşlar ilk dersimizi bitirdik sıra geldi 2.dersimize bu dersimizde fazla zorlanmayacaksınız ilk derste öğrendikleriniz bu derste sizlere yardım edecektir.Umarım sizlere yardımcı olabiliyorum.Hadi başlayalım
....


Olay Yöneticilerine Giriş

Modern programlamanın temel taşlarından olan Olaylar (Events); butonlar, formlar ve
diğer birçok nesneyle (metin kutusu, açılan menü vb.) ilişkisel yapıdadır ve nesnelerin
karakteristik özelliklerine göre şekillenir. Visual Basic.NET’te kodun olaylarla
ilişkilendirilmesi görevini yürüten prosedürlere Olay Yöneticileri denir. Bu yöneticileri
örnekleyecek olursak, formumuz üzerinde bir butonumuz mevcutsa ve bu butonun aktif
olmasıyla gerçekleşecek birtakım işlemler tasarlamışsak bu butonun
ButtonName_Click_Number olayını yönetmemiz gerekecektir.


Code Editörü

Button'nun çift tıklanması ile ulaşabileceğimiz Button_Click olayını, sağ tarafta
bulunan kod penceresi yardımıyla yönetmemiz şeklinde gerçekleşir. Bu yönetimi
gerçekleştirebilmek için Code Editor kullanımı ile ilgili önemli birkaç hususu bilmemiz
gerekir.



Code Editor Kullanımı

Bir forma veya modüle kod eklemek için kullandığımız kod editörüne olaylarla ilgili
kodlar eklerken dikkat etmemiz gereken önemli noktalarından biri de, kodun formla nasıl
ilişkilendirildiğini bilmektir. Visual Basic.NET programlama dilinde Code Editörü
çalıştırabilmek için etkin kullanılan 2 farklı yol vardır. Bunlar;
Solution Explorer içinde formu seçip, sağ tuşa tıklayarak gelen menüde “View
Code” öğesini seçmek.
Code Editöründeki bölümüne ulaşmak istediğiniz nesne, aktif durumdayken
klavyenin F7 tuşuna basmak.
Bu işlemlerden herhangi birinin ardından resim 1.2 gelecektir. Bu pencere üzerinde
dikkat etmemiz gereken iki temel nokta sol ve sağda bulunan açılır listelerdir. Bunlardan sol
tarafta bulunan "Nesneler" listesidir. Bu listeyi kullanarak üzerinde işlem yapmak
istediğimiz nesneyi aktif hale geçirebiliriz. Sağ taraftaki açılır liste ise "Prosedürler"
listesidir. Bu listeden de herhangi bir olayı veya prosedürü aktif olan nesne ile eşleştirip
görev atamaları yapabiliriz.
Windows formları diğer nesneler gibi gerçek nesnelerdir. Ayrıca buradaki gizli kodlar,
Windows formunda yer alan nesneleri, nesneyi kaldırmak ve oluşturmak için kullanılan
metotları ve bunlara ilaveten kritik önemi olan birçok nesne ve metodu barındırmaktadır.
Burada önemli olan nokta ise, bu kodlara erişim yetkilendirmesinin güçlü bir güvenlik
hiyerarşisine sahip oluşudur.



Olaya Kod Ekleme İşlemi

Bu işlemi gerçekleştirmek için öncellikle, resim 1.3’te görülen "Nesneler" listesinden
kod eklemek istediğimiz nesneyi seçeriz. Ardından resim 1.4’te görülen "Prosedürler"
listesinden de seçilen nesneye ait olayı belirledikten sonra, belirlenen olayın aktivasyonu ile
birlikte gerçekleşmesini istediğimiz işlemleri, şekillerde de görülen kod bloğuna deklare
ederiz.

 

Users Who Are Viewing This Konu (Users: 0, Guests: 1)

Üst