Hızlı Konu Açma

Hızlı Konu Açmak için tıklayınız.

Son Mesajlar

Konulardaki Son Mesajlar

Reklam

Forumda Reklam Vermek İçin Bize Ulaşın

Nancy Drew: Ransom Of The Seven Ships - Tam Çözüm

YaSa22

Fahri Üye
Fahri Üye
Katılım
12 Temmuz 2014
Mesajlar
2,293
Tepkime puanı
2
Puanları
0
Konum
GTA
Tam çözüm bana aittir. Alıntı değildir. Bizzat kendim oynayarak hazırladım.

Nancy Drew 20: Ransom Of The Seven Ships - Tam Çözüm

Başlangıç...
Oyunumuz Nancy'nin çalışma masasında başlıyor. masanın üzerinde değişik objeler mevcut.
Scrapbook: Daha önceki oyunların detaylı anlatımları mevcut. isterseniz inceleyebilirsiniz.
Detective: oyunun oynanışı hakkındaki bilgileri içerir. İlk defa oynayanlar mutlaka bir göz atsın derim.
Case File: oyunumuzla ilgili bilgileri içerir.
Ticket: tıklayarak oyuna başlıyoruz. burada önümüze iki seçenek sunuluyor; 1.Junior (Kolay), 2.Senior (Zor). oyunun gidişatını etkiliyor bu seçeneklerimiz. oyun içi bulmacaların çözümü bu seçtiğiniz seçenekle ilgili. ben 2.Senior olana göre hazırladım çözümü. 1.Junior çözümlerini de vereceğim. istediğimiz zorluk seviyesini seçip oyunu başlıyoruz..

Başlangıç
oyunumuz küçük bir demo girişi ile başlıyor. Nancy eski oyunlardan hatırlayacağımız George ve Bess
yanına tatile gitmiştir. vardığında George'un telaşlı olduğunu görür, anlar ki Bess kaçırılmıştır. Nancy ünlü bir dedektif olarak arkadaşını bulmaya çalışacaktır. oyunumuzun konusu kısaca böyle.

konuyla ilgili George ile kısa bir konuşma yapıyoruz. bize kaçırıan kişiye ait bir not veriyor. Kaçıran kişi bizden bir define bulmamızı istiyor. definen yeri ile ilgili bir ipucu bırakıyor bize. George'dan alıyoruz notu. bu not ileride işimize yarayacak.

ilk olarak dışarıya çıkıp botu bulmalıyız. botun üzerine tıkladığımızda Nancy "yelkene ihtiyacı" olduğunu belirtiyor.geri dönüyoruz. girişin hemen sağ tarafında golf arabasının ve küçük kulübenin olduğunu alana geliyoruz. kulübeye tıkladığımızda kilitli olduğunu ve anahtarın George da olduğunu öğreniyoruz. konuşmamızın ardından anahtarı alıyoruz. lobiyi inceleyin. bayraklara bakın, maymun seslerini dinleyin, bozuk olan yarasa ses aletine bakın. daha sonra bu aleti tamir edeceğiz. lobideki papağanla konuşun. papağan deyip de yabana atmayın. çok önemli bilgileri bu arkadaştan alacağız. Papağanla konuşun. ayrıca papağanımız kraker değil meyve sevdiğini söylüyor. anlayacağınız üzere konuşmak için meyveye ihtiyacımız var. meyveleri George masasından ve maymunlarla oyun oynayarak elde ediyoruz.

Goerge'un masasının yanında "Diving Suplies" yazan bir kapı var. kapı tabiki de kilitli. kapının yanında panel var. panele tıklıyoruz. bir bulmaca çıkıyor karşımıza. amacımız tüm yeşil yanan ışıkları kapatmak. bir düğme üst,sağ ve alt düğmeleri etkiler. yukarıdan ve soldan sağa doğru numaralandırırsak çözüm;
Junior : 5, 15, 25, 10, 5, 22, 21 ve 7.
Senior : 20, 14, 8, 9, 4 ve 5.

Kapıyı açın. telsizi alın. telsiz George ile temasımız olacak aynı zamanda karakterlerimiz arasında geçiş yapmamızı sağlayacak. Dalgıç kıyafetini alın. haritaya tıklayın. Kapıyı kapatıp kulübeye gidin.

Golf Arabasını Tamir Etmek
George'dan aldığımız anahtarla kapıyı açın. raftaki bataryaları alın. Sağdaki kapıdan küreği alın. Soldaki kutuya tıkladığınızda kilitli olduğunu görüyoruz. Şifremiz 7 9 2 0 4. İçinden çıkan yelkeni alıyoruz. Gol arabasına tıklıyoruz. kulübeden aldığımız bataryaları koltuğun altındaki aküye takıyoruz. bir bulmacamız daha var. burada amacımız pilleri 100ml yapabilmek. bunun için aşağıdaki yolları izliyoruz. önce Junior;
Zaten üsteki 2 pilimiz 100ml. Orta sol 45ml, orta sağ 15ml, alt sol 25ml, alt sağ 15ml.
1. orta ve aşağıdaki düğmeleri açıyoruz. en altta gördüğünüz yaprak şeklindeki mavi butonlardan birine basıyoruz. şimdi 60,30,40,30 oldular.
2. 40ml yaptığımız düğmeyi kapatıyoruz. mavi butonlardan birine basıyoruz. şimdi 80,50,40,50 oldu.
3. tekrardan mavi butonlardan birine basıyoruz. şimdi 100,70,40,70 oldu.
4. 100ml olan pili kapatıyoruz. mavi butonlardan birine basıyoruz. şimdi 100,100,40,100 oldu.
5. 100ml olan butonları kapatıyoruz. 40ml olanı açıyoruz. mavi butonlardan birine basıyoruz. şimdi 100,100,100,100. bu kadar.

Senior;
Üst sol 15ml, üst sağ 40ml, orta sol 60ml, orta sağ 55ml, alt sol 55ml, alt sağ 75ml.
1.tüm düğmeleri açıyoruz. mavi butonlardan birine basıyoruz. şimdi 25,50,70,65,65,85 oldu.
2. Üst sağ ve Orta sol düğmelerini kapatıyoruz. mavi butonlardan birine basıyoruz. şimdi 40,50,70,80,80,100 oldu.
3. Üst sağ, Orta sağ ve alt sol düğmelerini açıyoruz. Diğer düğmeleri kapatıyoruz. mavi butonlardan birine basıyoruz. şimdi 40,70,70,100,100,100 oldu.
4. Üst sağ ve orta sol düğmelerini açıyoruz. Diğer düğmeleri kapatıyoruz. mavi butonlardan birine basıyoruz. şimdi 40,100,100,100,100,100 oldu.
5. Sadece üst sol düğmeyi açıyoruz. mavi butonlardan birine basıyoruz. şimdi hepsi 100ml oldu.
Artık aracımız kullanıma hazır.

Tekrardan lobiye dönüyoruz. bozuk olan yarasa ses aletini tamir edeceğiz. burada yapmamız gereken yanda gördüğünüz elekronik malzemeleri borda üzerinde bulunan deliklere yerleştirmek.





resimdeki gibi yapabilirsiniz ama farklı kombinasyonlarda oluyor. Aleti tamir ettiğimizde bataryasının olmadığını Nancy bize söylüyor. Anlayacağınız pil bulmamız lazım. golf arabasına biniyoruz ve araba yolculuğumuz başlıyor. Shark Cove gidiyoruz. George'un masanın yanındaki haritadan nasıl gideceğinize bakabilirsiniz. Arabayı kullanmak için mouse basılıp tutup sürüklüyoruz.

Gömülü Hazineyi Bulmak
Shark Cove;
Sahildeyken telsizle George arayın. Artık George yönlendiriyoruz. Masada meyve sepeti var. İçinden 3 tane alıyoruz ve papağanımızın yanına gidiyoruz. Kendimizi ona tanıttıktan sonra konuşmak için meyve istediğini söylüyor. Guava adlı meyvelerden bir tane kaseye atıyoruz. Bize bir şov yapıyor papağanımız. bir meyve daha atıp başka bir şovunu izliyoruz. Tekrardan telsize tıklayıp Nancy'e geçiyoruz.

Şimdiki amacımız hazineyi bulmak. Bunun için oyunun başında George'un Nancy'e verdiği kağıttan yararlanıyoruz.
Kısaltmalar; K-Kuzey, G-Güney, B-Batı, D-Doğu. verdiğim rakamlar atacağımız adımları göstermektedir. Bulunduğumuz bölgede 2 tane palmiye ağacı var yanyana. Baktığınızda "W" şeklinde duruyor. Önünden sırtımızı dayayarak;
3G,3B,9K,9B,2K,3B,15G,4B,6G,12D,5K,6D,4G,8D,2K.
Geldiğimiz noktada sağ tıklayıp yeri kazıyoruz. Bir kitap çıkıyor karşımıza. El-Toro'nun günlüğü. 3 tane sayfa kodlanarak yazılmış. İyi bir İngilizceniz varsa çözebilirsiniz. Fakat üzülmeyin sayfa sayfa yazıyorum;

Sayfa 1: In the black of night, with hurricane winds wailing and giant waves pounding, I ordered my fleet to change course and make for land. But with this island in sight, the Caridad foundered and disappeared into the sea, while the Castidad was set ablaze when lightning ignited her sails and sank amid the smoke and flames. The remaining five ships managed to reach the island, where we dropped anchor, and waited out the tempest.
Sayfa 2: The light of dawn revealed catastrophic damage. Only a third of my men survived. Worse, not one of my ships is salvageable. None shall ever sail again. We are shipwrecked. The only hope we have of ever leaving this accursed place is to be seen by a passing ship. Lest it be a pirate ship, I have undertaken to hide our cargo. As a loyal servant of the King, it is my duty.
Sayfa 3: Seven ships set sail, and so seven pieces shall open the seal. I have tasked each surviving ships’ crew with hiding a single item, its location known only to them and to me. Securing the treasure itself shall be my task alone. I write this in English so that no one here with me will know how to find it. In this manner, any attempt to force the location of the treasure from my men will be fruitless.

3 sayfayı da doğru yazdığınızda Nancy kitapta bazı ip uçlarının olduğunu belirtiyor. Bu ipuçlarını ileride kullanacağız. Bota dönüyoruz. Botla bir tup atıp döneceğiz. Kulübeden aldığımız yelkeni takıp harekete geçiyoruz. Resimdeki yere ulaştığınızda bir dalış yapıp dolaşıp çıkın.

Johnny Rolle
Sangre Beach'e gidiyoruz. Haritadan yerini öğrenebilirsiniz. Yerdeki terliğe tıklıyoruz. Kahramanımız Johnny Rolle ile tanışıyoruz. Ondan metal dedektörü istiyoruz malum hazine avı olur da dedektör olmaz mı. İlk başta vermek istemiyor fakat ısrarlarımız karşısında maymunlar tarafından çalınan pusulasını Ona geri getirirsek verebileceğini söylüyor. Aynı sözleri söyleyene kadar konuşturmaya devam edin. Pil istemeyi de unutmayın. (Not: Eğer metal dedektör konuşması yapmadıysanız lobiye dönüp George ile konuşun).
Maymunlarla Oyun Oynamak
Yarasa mağazasına (Bat Slup) gidin. En tepesine çıkın Nancy kısa bir konuşacak. Tekrar aşağıya inin. Haritadaki Monkey Center gidiyoruz. 3 adet maymunumuz var. İlk oyunumuz hedef vurma. her şeklin 1...5'e kadar puanı var. en çok puanı yapan kazanır. Sakın maymunlara yenileyim demeyin. Ne olduğunu yenilirseniz anlarsınız. Sürpriz olsun. Pusulayı alın. İkinci oyunumuz alan karalamaca. En büyük alanları kendi rengine boyayan kazanır. Renkli kutuyu alın. Üçüncü oyunumuz zar at ilerle tarzı bir oyun. İşiniz şansa kalmış. "Finish" uzanan kazanır. Oyunları tekrar tekrar oynayarak diğer eşyalardan ve meyvelerden (guava) alabilirsiniz. Meyve toplayın ama diğer eşyaların bir önemi yok.

İp Makarası
Blue Hole gidiyoruz. Taşa tıkladığınızda makaranın yerinde olmadığını, ayak izlerinden de anlaşılacağı üzere maymun dostlarımızın çalmış olma ihtimalinin yüksek olduğunu düşünüyoruz. Öyleyse tekrardan maymunlara dönüyoruz. En sağdaki maymunla oyuna başlıyoruz. Karalamaca oyununu tekrardan oynuyoruz. Kazandığınızda makarayı alıyorsunuz. Makara, tahta parçasını andırıyor. Hangisi makara diye düşünmeyin. Tekrar Blue Hole dönüyoruz. Makarayı taşta kullanıyoruz. El Toro'nun kitabında nasıl yapacağınız yazıyor. ya da resime bakıp yapabilirsiniz.



bir renkli kutumuz daha oldu. Jonny geri dönüyoruz. Pusulayı verip metal dedektörü alacağız.
Dalış Kıyafetlerimiz ve George ile konuşmak
Metal dedektörü aldıktan sonra denize açılıyoruz. Öncelikle pusulanın gösterdiği North-West yani Kuzey Batı istikametine gidiyoruz. Suda gördüğünüz şişeleri toplayabilirsiniz. İki kayanın arasında ola kırmızı bir bayrağı alıyoruz. Daha sonra resimdeki yere geliyoruz. Resimdeki pusuladan nerede olduğunu bulabilirsiniz.




Merdivene tıklayarak dalıyoruz. Amacımız elimizdeki metal dedektör yardımıyla sandığa ulaşmak. Ama Deniz Kestanesi de alacağız sakın unutmayın. Nesnelere yaklaştığınızda kırmızı dedektör barımız yükseliyor. maksimum seviyeye ulaştığında ise sağ tıklayıp nesnemize bakıyoruz. Sadece denizlerin bizim ülkemizde kirli olmadığını oyunumuz sayesinde öğreniyoruz :) . Sandık geminin yakınlarında bir yerde. Deniz kestanesi de tam geminin sağ tarafındaki yosunlu bölgede. Sandığa ulaştığımızda ise yeni bir bulmacamız var. Bulmacamız son yılların moda oyunu sudoku. Sayılarla değil renklerle oynuyoruz. Çözüm ise aşağıda.
Junior


Senior

Sandığımızın içinden renkli kutu ve semboller içeren bir alet çıkıyor. Adaya dönüyoruz. Önce tüp tankımızı dolduruyoruz daha sonra da sandıklatan aldığımız nesneyi çantamızda tıklıyoruz. Hiç bir işlem yapmadan çantamızdaki El-Toro kitabında imlecin kırmızı olduğu yere tıkladığımızda çözmemiz gereken yeni bir kodlamanın olduğunu görüyoruz. 5 sayfadan oluşan kodlama şöyle;
1. Befriended one of the families of bats that call this island home. Their gargantuan ears and winged antics provide much needed laughter for my men as the creatures devour the insects attracted to our lantern. The cave which they call home has become a safe haven to us.
2. Explored the interior of the isle searching for supplies. From its highest point, found a view most worthy. Half a fathom tall, the astrolabe guides the way to a flying dove and a watery grave.
3. Discovered a bounty of seafood at Halfmoon reef. Divers swim down to the secret entombed behind death. Two form a perfect square times three, three create four, four makes five. Then they return to the surface, prize in hand.
4. A challenge issued today by Generosidad’s cabin boy, Manuel, to helmsman, Andres, for ownership of a hammock which washed ashore. Pointing to two three hundred kg rocks, Manuel proposed that whoever lifted one of them first would win. Andres, the stronger by far, quickly accepted. He had not yet budged his rock when Manuel, having used six loops of a fifty foot rope over pulleys, raised his with ease and walked off with the hammock.
5. More losses at the Blue Hole when a group of men dove in and lost their bearings. Danger! Heed this warning: Death awaits all who enter these caves unprepared. Poisonous guardians of the deep strike with no warning. Stay away! Only those who follow the signs will find their way.

Şimdi George ile konuşma zamanı. Sorulabilecek tüm soruları sorun.

Coucou Perch
El-Toro kitabına tıklayın. Nancy bir şeyler söyleyecek. Coucou ile konuşmamız lazım.Bunun için Guava meyvesinden olması gerekiyor elimizde. Yoksa doğru maymunlarla oyun oynamaya. Bizden Driftwood istiyor. Shark Cove gidiyoruz. Yerdeki dalı alıyoruz. Tekrar Coucou'ya dönüyoruz. Aldığımız dalı veriyoruz ama kereta beğenmiyor. Tekrardan Shark Cove a gidip ikinci ekrandaki daha yeni olan dalı alıyoruz. Dönüp papağanımıza dalımızı veriyoruz. Maalesef papağanımız her dalı beğenmiyor. Dal beğendirene kadar adanın tamamını dolaşabilirsiniz. Ben Johnny'nin orada buldum, siz de umarım orada bulursunuz. Papağanın kullandığı cetvel gibi olan nesneyi alıp Yarasa mağaralarının olduğu kayalıklara gidiyoruz. En tepeye kadar çıkıyoruz. Maymunlardan dolayı geçemiyoruz ama denizden aldığımız kestaneyi kullanarak yolumuzu açıyoruz. deliğe önce cetveli daha sonra sandıktan çıkan nesneyi yerleştiriyoruz. Küçük demoyu izledikten sonra dürbün benzeri aletimize tıklayıp sırayla, sağa üst 40, sol üst 40, sağ alt 10, sol üst 40 sayılarının üzerlerine okumuzu getirdikten sonra ortadaki deliğe tıklayıp bakıyoruz.


Sol alt 70 sayısına gelip delikten bakıyoruz.

Not: Oyunumuzda 2 adet yumurta mevcut. bu yumurtaların yerleri şöyle:




Dove Adası

Teknemize atlayıp adanın batı bölgesine gidiyoruz.


Hemen karşımızda Atocha adlı bulmaca çıkıyor. geri dönüyoruz, George kumanda ediyoruz. Kulübeye bir göz atın. Maymunların yanına dönüyoruz. Daha önce oyun oynamadığımız ortadaki maymunla oyunumuzu oynuyoruz. Eski bir üzerinde tarih olan sikke kazanıyoruz. Tekrar Nancy deyiz. Bulmacamıza gidip 6-9-1622 tarihini yazacağız.


İçinden çıkanları alıp Shark Cove gidiyoruz.




Elimizdeki dedektör ile hazine avındayız. etrafta dolaşın. Toplayabildiğiniz her şeyi toplayın. şu resme dikkat edin:

Eksik olan parçaları bulup tekrar bu parçayı bulduğunuz yere döneceksiniz. Parçaların yerlerini yazmıyorum, bulmanız oldukça kolay. Önemli olanlar;






Bu resimde bulmacanın çözümü.

Bir adet daha renkli kutu kazanıyoruz.

Yarım Ay Reef

Resimde görülen yere gidin. Dalış yapacağız tüpünüz boş ise doldurun. Deniz analarına dikkat. En dipte deniz kabuğu var onu alıyoruz. ekranın sağına gidip yukarı çıkıyoruz bir mağaza var ama giremiyoruz. Mürekkep balığını dışarı çıkarmak için deniz kabuğunu kullanın. Bulmacamız basit. önce 3 kare, sonra 4 kare en son ise 5 kare yapmaya çalışıyoruz. Renkli kutumuzu alıp botumuza dönüyoruz.

GPS Puzzle

Adamıza döndükten sonra tüpümüz bitmiş ise doldurmayı unutmayalım. Şimdi Blue Hole gidip su birikintisinin içine giriyoruz. Nancy çok karanlık olduğunu söylüyor.Arkadaşımız Johnny yanına gidiyoruz. Kırmızı bayrağı verip Yarasa dedektörümüze ait olan 9 Voltluk pili ve GPS aletini alıyoruz. GPS cihazını açıyoruz. ilk olarak ekrandaki koordinata dokunmadan save diyoruz. Resimde sağdaki koordinatların hepsini giriyoruz. Kendiniz bulmak isterseniz haritadan kopya çekip yapabilirsiniz. Her bir dilim 3dk simgeliyor.



Johnny dönüp GPS veriyoruz. Karşılığında ışık alıyoruz. Yarasa dedektörümüze pilimizi takıyoruz. Yarasa mağarasına gidiyoruz. Amacımız elimizdeki yarasa dedektörü ile doğru mağarayı bulmak. Bunun için mağaza girişine gelip frekansla oynayarak doğru olanı bulmaya çalışıyoruz. Girişte bir buton var ona basıyoruz. Şimdi karanlıktayız. Yapmamız gereken aynaları kullanarak gideceğimiz yönü belirlemek. Çözüm aşağıda. Yazıtı ve son renkli kutumuzu alıyoruz.
Junior

Senior


George ile konuşuyoruz. George ile mağaraya Nancy'e yardıma gidiyoruz. Doğru mağarayı bulduğumuzda (girişte kuru kafa var) karşımıza bir bulmaca daha çıkacak. Biraz zor bir bulmaca. Amacımız deveyi oluşturmak. Önce puzzle çözüyoruz daha sonra parçaların yerlerinde oynayarak resmi yapıyoruz. aşağıya resmi koydum ama anlatılacak gibi değil.Kendinizin çözmesi gerekiyor.



Renkli Kutular

Yerde bir kimlik buluyor. O da ne bizim dostumuz Johnny'nin kimliği bu. Hemen adamımızın yanına gidiyoruz. Adamımızın Jamaika'lı değil de Avustralya'lı olduğunu öğreniyoruz. Kewell a selam söyle dedikten sonra adresimiz George'un yanı. Konuşmadan sonra Blue Hole gidiyoruz. Dalış kıyafetlerimizle dalacağız. Sırasıyla takip edeceğiniz yol; Alt, alt, üst, sağ üst, sol üst yerdeki tüpü alıyoruz. şimdi hep sağa gidiyoruz. Renkli kutularımızı aşağıdaki gidi renkleri karşılıklı gelene kadar yapıyoruz. Son kutu tam karşılığı gelmemiş dikkat edin. siz yapın. ekran hemen gittiği için yakalayamadım o anı.



Kapı açılınca bir bulmaca daha var. Önce anahtarı alın. Yapmamız gereken tüm kum saatlerinin aynı anda kum akıtmasını sağlamak. bunun için soldan sağa, yukardan aşağıya numaralandırırsak; 2,4,7,1,6,3,5 nolu kum saatlerine tıklıyoruz. Yalnız yapmamız gereken aynı anda kum saatlerinin bitmesini sağlamak. bunun içinde zamanlamayı iyi ayırmanız gerekiyor.
2'ye tıklayarak başlıyoruz.
4'e tıklamak için = 2 ikinci çizgiye gelince,
7'e tıklamak için = 4 ilk iki çizgi ortasına gelince
1'e tıklamak için = 7 ilk iki çizgi ortasına gelince
6'ya tıklamak için = 1 ikinci çizgiye gelince
3'e tıklamak için = 6 üçüncü çizgiye gelince
5'e tıklamak için = 3 üçüncü çizgiye gelirken.
Haritayı alıp oradan uzaklaşıyoruz.Dönüşte izleyeceğimiz yol; sol alt, sol üst, sol, sol.
George'un yanına gidiyoruz. Bess'i kaçırandan bir mektup alıyoruz. (Eğer mektup gelmemişse eksik bir şeyler yapmışsınız demektir. Denizdeki tüm şişeleri topladığınızdan ve 2 yumurtayı aldığınızdan emin olun).

Bess'in Bulunması

Johnny'in yanındayız. Uzun videodan sonra anahtar ile kapıyı açıyoruz. İskeletin elinden anahtarı alıyoruz. Tam karşımızda bir dolap ve içinde çeşitli kilitler var. Daha önceden elimizde bulunan anahtarı aşağıdaki şekilde doğru deliğe sokmamız gerekiyor. Resimdeki yere değilde, doğru deliğe dikkat edin.



Kilidin açtığı tabloya gidiyoruz. bir bulmaca daha. Nancy Drew oynları arasındaki en çok bulmacaya sahip oyun bu olsa gerek. Sırayla 5,7,8,4,1.
Şimdi elimizdeki iki anahtarı yerleştiriyoruz. sırayla I,II,IV,V tuşlarına basıyoruz. EL Toro'nun hazinesi karşımızda. Sıra geldi kurtulmaya. Tekrar kilitlerin olduğu dolaba geliyoruz. Dört kere kapı koluna tıklayıp ekrandan çıkıyoruz. Daha sonra işaretlediğim anahtar deliğine anahtarımızı tıklayıp arkamıza yaslanıyoruz.
 

Users Who Are Viewing This Konu (Users: 0, Guests: 1)

Üst