Hızlı Konu Açma

Hızlı Konu Açmak için tıklayınız.

Son Mesajlar

Konulardaki Son Mesajlar

Reklam

Forumda Reklam Vermek İçin Bize Ulaşın

Sniper: Ghost Warrior 2 İncelemesi

Quatro

<marquee><b><span color="#FF0000">Do not break the
Fahri Üye
Katılım
28 Temmuz 2013
Mesajlar
391
Tepkime puanı
1
Puanları
0
City Interactive’i tanımayan var mı? Kendileri bir ara yılda 10 FPS oyunu çıkartıyorlardı ve cidden hepsi de birbirinin aynısı gibiydi. Kısa zaman içinde oyuncuların kara listesine giren firma, geçtiğimiz yıllarda çıkarttığı Sniper: Ghost Warrior’la ise büyük bir atılım yaptı. Aslında gayet vasat veya “decent” diyebileceğimiz bir oyundu ama piyasa için küçük, City Interactive için büyük bir adımdı. Gerçi önemli olan satış rakamlarıdır ve Ghost Warrior da bu konuda hayli başarılıydı. Sniper oyunlarına susamış FPS fanatikleri ikinci oyunu uzun zamandır zaten bekliyordu ve sonunda o da geldi; üstelik bu sefer çok daha iddialı bir şekilde.

İlk oyunda sonuna kadar “bayık” diyebileceğimiz bir senaryo vardı. Aslında bunu tam olarak “senaryo” diye de adlandıramayız ama yapacak bir şey yok. Ghost Warrior 2’de bir adım atılmaya çalışılmış ama yine de olmamış. Klasik bir görev öncesi brifingi, sonra anında başlayan görevler. Bölümler öncesi bir hedef veriliyor, sonra farklı bir mekânda, farklı bir kişiyi öldürüyoruz ve devamlı aynı kısır döngü devam ediyor. Bilmiyorum ne bekliyordum ama böyle bir şey olmadığı kesin. Zaten teknoloji anlamında sektörün devleriyle yarışamayan daha mütevazi firmaların, artık en azından sunum ve hikâye bazında daha kaliteli işler çıkarmaları gerek. Yine de parantez açmadan edemeyeceğim; Ghost Warrior 2’de Sarajevo yani Saraybosna’da geçen bir bölüm var ki gerçekten takdire şayan. Oldukça cesur hazırlanmış bu kısımda, Bosna soykırımı bütün çıplaklığıyla göz önüne seriliyor ve biz de Sırplara karşı mücadele veriyoruz.

[video=youtube;YJldAdP1DJI]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=YJldAdP1DJI[/MEDIA]

Filipinler’de bir ormanda başlayan Ghost Warrior 2, her ne kadar “Yine mi ilk oyunun haritaları?” dedirtse de, zaman içinde bölüm tasarımları farklılaşıyor ve karşımıza çok daha iyi şeyler çıkıyor. Genel olarak keskin nişanncı mekaniklerini de beğendiğim yapımın her şeye rağmen ciddi oynanabilirlik sıkıntıları mevcut. Bunun başını elbette “aptal” diye tabir edebileceğim yapay zeka ve hemen cezanızı kesen zorluk seviyesi çekiyor. Zaten checkpoint sisteminin doğru düzgün entegre edilmediği oyunda bir de ölünce bir sürü yeri baştan oynamak zorunda kalıyorsunuz. Takım arkadaşınız size durmanızı söylüyor ve onun hemen yanında duruyorsunuz, buna rağmen düşmanlar sizi fark ediyor ve işiniz bitiyor. Zaten birkaç kurşunda öldüğümüzü varsayınca, yakalanmak hiç de hoş olmuyor.

Ghost Warrior 2’nin en büyük kozu şüphesiz ki Crytek’in ödüllü grafik motoru Cry Engine 3’idi. Oyun çıkmadan önce bu fazlasıyla göze sokulmuştu ve ben aslında en başından biliyordum başımıza gelecekleri. Grafik motoru dediğin sadece bir araçtır, asıl mesele ise onu en verimli şekilde kullanabilmektedir. City Interactive bunu yapabilmiş mi? Tabii ki hayır! Cry Engine 3 muhteşem bir motor olabilir ama Ghost Warrior 2, görsel olarak Crysis oyunlarının yanından dahi geçemiyor. Vasat kaplamalar, gömme nesneler, sıradan karakter tasarımları, fiziklerin yetersizliği, optimizasyon sıkıntıları; kısacası hepsi var. İşitsel olarak baktığımızda ise yine her şey son derece “vasat”. Bir keskin nişancı oyununda mermi sesleri bu kadar kötü olmamalı. Hepsini geç, derede ilerliyoruz ve otların içinden geçiyoruz ve tek bir hışırtı dahi gelmiyor. Seslendirmeler, müzikler zaten gayet sıradan.

Sözü fazla uzatmaya gerek yok; Sniper: Ghost Warrior 2 zaman geçirmek için iyi bir FPS olabilir ama kesinlikle beklentilerimin fazlasıyla altında kaldı. Çok eksiği var ve tamamlanmadan piyasaya sürülmüş bir oyun izlenimi veriyor. Biz de kendisine “uğurlar olsun” diyerek yolluyoruz.


 

Users Who Are Viewing This Konu (Users: 0, Guests: 1)

Üst